OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kultur- och samhällsutvecklingsförvaltningen består av fyra verksamheter som ansvarar för förvaltning och underhåll av gator och parker, lokala trafikföreskrifter, kultur, fritid, samhällsplanering, projektering, exploatering tillsammans med myndighetsfrågor rörande bygglov, miljö och hälsa samt bostadsanpassning.
Arbetsplatsen
Verksamhetsområde Miljö och Bygg är en del av Kultur och samhällsutvecklingsförvaltningen men jobbar mot Myndighetsnämnden Miljö och bygg. Arbetsplatsen består av ca 20 personer. Inom Miljö och Bygg tillhör nämndsekreterare sektionen Administration. Sektionen består av fyra personer som leds av en sektionsledare och är organisatoriskt belägen direkt under verksamhetschefen. Tillsammans med sektionen är du en i teamet som får det att hända.
Vi söker nu dig som vill vara med i vårt team och utveckla förvaltningen och i synnerhet sektionen i en positiv och framåtriktad strategi. Är du nämndsekreterare, administratör eller registrator och är på jakt efter en ny utmaning? Då kan detta vara tjänsten för dig!
Arbetsuppgifter
Administrationen arbetar med registrering av allmänna handlingar, nämndadministration, ledningsstöd, inköp- ekonomi- och personalsystem samt webbredaktionella uppgifter. Vi arbetar med att utveckla, likrikta och stödja hela förvaltningens övergripande administrativa processer. Våra administratörer vårdar även nämndens handlingar och ärenden samt hanterar utlämnande av allmänna handlingar vid förfrågningar i enlighet med offentlighetsprincipen. I administratörsrollen förväntas du driva och delta i utvecklingen av processer och rutiner för verksamhetens dokument- och ärendehantering samt att vara ett ledningsstöd till verksamheten rörande ärendehantering och diarieföring.
Som nämndsekreterare ingår man även i ett kommunövergripande nätverk för utveckling, erfarenhetsutbyte och som backup för varandra.
Då verksamheten befinner sig i ett ständigt utvecklingsskede, finns ett fokus på utvecklingsarbete och översyn av arbetsprocesser. Just nu ligger ett stort fokus på digitalisering. Att löpande utveckla både ditt och gruppens arbete och processer till det bättre är en naturlig del i arbetet.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning eller dokumenterad erfarenhet av liknande arbete. Dina kunskaper i Office-paketet är mycket goda och du har förmågan att uttrycka dig tydligt och lättillgängligt i tal och skrift.
Vi ser det som meriterande om du har:
• kunskap om kommunal förvaltning och dess regelverk eller motsvarande från annan likvärdig organisation
• tidigare erfarenhet av att bygga strukturer och identifierat effektiviseringar i ärendeflödet
• erfarenhet av digitala ärendehanteringssystem
• erfarenhet av nämndadministrativa uppgifter
Som person har du lätt för att ta ansvar, är noggrann, serviceinriktad. Du är lösningsfokuserad, prestigelös där du ser till verksamhetens bästa och kan hugga i där det behövs. Du är strukturerad och har ett professionellt förhållningssätt. Vi tror också att du tycker om snabba tempoväxlingar i arbetet och stimuleras av den variation av arbetsuppgifter som arbetet i en myndighetsnämnd erbjuder.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Det här får du av oss!
Förutom att arbeta med spännande frågor i en varierande vardag får du möjligheten att bli en del av en organisation som upprätthåller viktiga samhällsfunktioner för invånare i Ludvika kommun. Som anställd hos oss har du bland annat tillgång till friskvårdsförmåner, goda möjligheter till kompetensutveckling och växling av semesterdagstillägg. Läs gärna på ludvika.se under rubriken Jobba hos oss.
I Ludvika kommun arbetar vi efter vår värdegrund Lagandan som består av fyra principer: Relationer, Glädje, Lärande och Driv. Den bygger på samverkan och samarbete, en vi-känsla och en vilja att fortsätta utvecklas.
Anställningsform
Anställningsform: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Dagtid
Tillträde: Enligt överenskommelse
Antal platser: 1
Övrig information
Verksamhetsområde miljö och bygg har en viktig roll vid samhällsstörningar. Vissa av våra tjänster är säkerhetsklassade, vilket innebär att säkerhetsprövning kan komma att genomföras innan anställning. Säkerhetsklassning innebär också krav om svenskt medborgarskap.
Upplysningar
Verksamhetschef
Lina Ström, 0240-86387
Fackliga organisationer
Akademikeralliansen och Vision nås via vår växel, tel 0240-86000
Ansökan
Välkommen med din ansökan senast den 1/5. Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem.
Vi undanber oss alla erbjudanden om kandidatförmedling samt annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.