Nämndsekreterare – allmän visstidsanställning

Nämndsekreterare – allmän visstidsanställning

Arbetsbeskrivning

Om oss
Kanslienheten är en av enheterna vid avdelningen styrning och stöd inom hälso- och sjukvårdsförvaltningen. Enheten svarar för förvaltningens registratur, arkiv och administrationen till den politiska organisationen, d.v.s. till vårdens kunskapsstyrningsnämnd samt hälso- och sjukvårdsnämnden med tillhörande utskott och beredningar. På enheten arbetar ca 15 personer. Hos oss arbetar du nära kollegor med mycket kunskap och erfarenheter som du både kommer att stödja och få stöd av. Hälso- och sjukvårdsförvaltningen vill vara en attraktiv arbetsgivare och värnar om att upprätthålla en god arbetsmiljö. Vi erbjuder flexibel arbetstid och goda förmåner, så som friskvårdsbidrag, möjlighet till friskvård på arbetstid, förmånliga försäkringar med mera.
Om tjänsten
Tjänsten är en allmän visstidsanställning under ett år då vi behöver stärka upp nämndsekretariatet. Du kommer arbeta i ett team med sex andra nämndsekreterare och ha huvudansvar för administrationen kring några av hälso- och sjukvårdsnämndens beredningar. Det innebär att du deltar i sammanträden, skriver kallelser och protokoll, kvalitetsgranskar beslutsunderlag, bevakar ärenden och hanterar för- och efterarbete kring de politiska sammanträdena. Vår ärendeprocess är digitaliserad och förvaltningen använder Platina som system för dokument- och ärendehantering.
I arbetet ingår även att stödja och coacha förvaltningens medarbetare i frågor gällande ärendeprocessen och ärendehanteringssystemet, liksom i frågor rörande arbetet i en offentlig förvaltning. En viktig del av arbetet är också att aktivt delta i enhetens utvecklingsområden kopplat till ärendeprocessen. Vid behov kommer du även att stödja den övriga förvaltningen med svar på frågor, utredningar och underlag kopplat till avdelningens uppdrag. Arbetet innebär frekventa kontakter med politiker och med förvaltningens tjänstemän. Förutom intressanta och utvecklande arbetsuppgifter i en organisation som drivs av ständiga förbättringar har du inom Region Stockholm goda möjligheter till kompetensutveckling och tillgång till ett brett nätverk.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har universitets- /högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning eller motsvarande och något års erfarenhet av arbete som nämndsekreterare och/eller andra liknande uppgifter i en politisk styrd organisation. Du har goda kunskaper om kommunallagen och annan lagstiftning som styr myndigheter. Du har god datorvana och behärskar Office-paketet väl.
Personliga egenskaper
Som person har du ett positivt och flexibelt förhållningssätt och gillar att ha flera olika kontaktytor. Du tycker om att skriva, är tydlig i din kommunikation och har mycket god förmåga att uttrycka dig korrekt i tal och skrift. För att lyckas i rollen som nämndsekreterare behöver du kunna hantera flera uppgifter parallellt och ibland inom snäva tidsramar. Du har därför god förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifter på ett effektivt och noggrant sätt. Dessutom har du god förmåga att samarbeta, men kan också arbeta självständigt och resultatinriktat. Vi kommer att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. Vi erbjuder dig en roll med intressanta och utvecklande arbetsuppgifter och ser fram emot din ansökan!
Övrig information
En allmän visstidsanställning med heltidsanställning som beräknas pågå ett år. Eventuell möjlighet till förlängning. Tillträde augusti 2021 eller enligt överenskommelse.
Förvaltningen är lokaliserad i nya, fina lokaler med aktivitetsbaserade arbetsplatser på Lindhagensgatan, nära t-bana Stadshagen och Thorildsplan.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024