Nämndsekreterare Barn- och utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, stabil ekonomi, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


BARN OCH UTBILDNINGSFÖRVALTNINGEN har 14 skolor varav 11 kommunala skolor och 30 varav 17 kommunala förskolor. Vi har en god samverkan och ägnar mycket kraft åt gemensam verksamhetsutveckling på vetenskaplig grund. Våra barn och elever får höga resultat. Det finns gott stöd för rektor av bla den centrala HR-enheten.


Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Länk till Ekerö kommuns hemsida

Arbetsbeskrivning

Vi söker dig som vill arbeta som nämndsekreterare för barn- och utbildningsnämnden. I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för att samordna de administrativa processerna kring barn- och utbildningsnämnden och dess utskott. Nämndsekreteraren är anställd på kansliet och arbetar tillsammans med barn- och utbildningsförvaltningen. Du samarbetar med förvaltningschefen, förvaltningens stab och cheferna inom förvaltningen. 

Dina arbetsuppgifter består bland annat av:


• Samordning av nämndprocessen för barn- och utbildningsnämnden,
• Ansvara för kallelser och protokoll,
• Sekreterare vid nämndens och utskottens möten,
• Diarieföring av handlingar och hantering av allmänna handlingar i ärendehanteringssystemet Platina
• Utveckling av nämndens och kansliets administrativa processer
• Samordna dataskyddsfrågor.

Kvalifikationer

För att lyckas i tjänsten, ser vi helst att du kan uppfylla följande kvalifikationer:

Vi söker dig som gärna har flerårig erfarenhet av att arbeta administrativt inom myndighet och Du har en lämplig utbildningsbakgrund. Du har god kännedom om kommuners politiska styrning och om den kommunala beslutsprocessen.

Meriterande är om du arbetat med nämndadministration, hantering av allmänna handlingar och arbetat i Platina.

Du ska kunna leda, planera och samordna processer i samarbete med andra. Du är noggrann och strukturerad och tar eget ansvar för ditt uppdrag. Du är flexibel, serviceinriktad, utvecklingsorienterad och självgående.

Du tycker om att kommunicera och uttrycker dig väl i tal och text.

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

Tillträde: enligt överenskommelse. Urval och intervjuer kommer att ske fortlöpande under ansökningstiden dock med undantag för semesterledigheter.
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 15 juli 2020
  • Ansök senast: 30 augusti 2020

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024