OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en nämndsekreterare som vill ingå i ett arbetslag där vi jobbar mest av allt för andra men även för varandra. Tillsammans arbetar vi för att andra ska få en vardag som funkar bättre. Varje dag för hela Skellefteå.
Ekonomi- och kvalitetsutveckling (EKU) är en del av socialkontorets centrala stab, som ger verksamheterna stöd inom ekonomi, kvalitet och utveckling. Som nämndsekreterare på EKU kommer du att ingå i en arbetsgrupp tillsammans med kvalitetsutredare, ledningssekreterare samt förvaltningsjurist. Här arbetar vi tillsammans för att ge bästa möjliga stöd till både verksamheter och förvaltningsledning.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare kommer du att medverka när socialnämnden sammanträder. Du ansvarar för ärendehanteringen från att ärendet väcks till det att nämndens beslut är expedierat.
Du ser till att alla handlingar diarieförs och distribueras till ledamöterna/mötesdeltagarna enligt de riktlinjer, rutiner och kommunövergripande policys som arbetats fram. Det finns även en administrativ del där du arbetar med postöppning, registrering och arkivering. I uppdraget ingår att samordna, effektivisera och kvalitetssäkra ärendeflödet inför, under och efter respektive sammanträde.
I arbetet ingår även att utarbeta protokoll, distribuera och expediera handlingar, boka möten samt andra förekommande arbetsuppgifter inom enheten.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har förmågan att kommunicera tydligt i både tal och skrift för att kunna producera egna dokument av hög kvalitet. Du har god datavana och grundläggande kunskaper i Officeprogrammen.
I jobbet som nämndsekreterare behöver du ha förmågan att se helhetsperspektivet för att kunna planera, organisera och prioritera på ett effektivt sätt inom ditt ansvarsområde. Du tar självständigt ansvar för dina arbetsuppgifter och strukturerar angreppssätt för att kunna driva processerna framåt.
Det är viktigt att du kan behålla lugnet och fokusera i pressade situationer. Du arbetar lika bra självständigt som tillsammans med andra och är en god lyssnare som ser till andras behov.
Du har erfarenhet från administrativt arbete och vi ser gärna att du har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning eller motsvarande kunskaper förvärvade på annat sätt. Det är meriterande om du har kännedom om hur en politiskt styrd organisation fungerar.
ÖVRIGT
Socialkontorets medarbetare ger vård, omsorg och stöd till människor i hela Skellefteå. De kan vara äldre, människor med fysisk eller psykisk funktionsnedsättning eller enskilda och familjer i behov av särskilt stöd under en period.
Vår verksamhet finns runt om i hela kommunen och hos oss finns specialister inom flera områden inom vård, omsorg, kost, stöd och aktivering för funktionsnedsatta, missbruksvård, familjerådgivning och mycket mer. Med empati, kunskap och engagemang bidrar socialkontoret till att skapa ett Skellefteå där alla får plats.
Läs mer om Skellefteå här:
https://skelleftea.se
Kontakt från rekryterings- och bemanningsföretag samt annonsförsäljare undanbeds.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sari Rytioja, enhetschef
0910-73 50 00
Kerstin Eriksson, Vårdförbundet
0910-73 50 00
Eva Hård, verksamhetschef
0910-73 50 00, 070-252 80 09
Peter Näsström, verksamhetschef, hemtjänst
0910-73 50 00
Lars-Gunnar Forsberg, Vision
0910-73 50 00
Margareta Carlsson, Kommunal
0910-73 50 00
Madeleine Andersson, boendechef
0910-73 50 00
Lena Nyström, Kommunal
0910 - 73 50 00
Annica Viklund, chef personlig assistans
0910-73 50 00
Jessica Lundh, chef personlig assistans
0910-73 50 00