Nämndsekreterare fakultet

Nämndsekreterare fakultet

Arbetsbeskrivning

Är du en fena på att organisera, skriva protokoll och gillar att ge service? Vill du dessutom arbeta på en arbetsplats där vi uppskattar våra kollegor och fina arbetsplats.

Då kanske det är just dig vi söker!

Du blir en del av  högskolegemensamt stöd, vår övergripande administration och service som utgör stöd till högskolans verksamheter och hanterar högskolegemensamma uppgifter. Vi hanterar frågor inom ekonomi, fastighetsservice, HR, studieadministration, internationalisering, studentstöd, IT, samverkan, verksamhetssupport, kommunikation och marknadsföring.

Högskolekansliet med 18 medarbetare är en högskoleövergripande resurs och en stödfunktion för högskolestyrelsen, högskolans ledning och rektor. Arbetsplatsen är på högskolans vackra campus och alla fyra nämndsekreterare sitter tillsammans med dekanerna i hus 4. 

På högskolan har vi fyra fakulteter och högskolans fakultetsnämnder ansvarar för kvalitetssäkring av utbildning, forskning, samverkan, läraranställningar och kompetensförsörjning samt för särskilda frågor som rektor beslutar om.

Arbetsuppgifter
Du kommer företrädesvis att arbeta tillsammans med fakulteten för hälsovetenskap. Du har ett nära samarbete med fakultetens dekan och prodekan. I ditt arbete ingår att samordna och vara sekreterare i fakultetens ledningsgrupp och andra grupper. Det ingår ansvar för fakultetens planering i kalendarium och nämndens kursplaneutskott. Som nämndsekreterare för fakulteten är du sekreterare i fakultetsnämnden och bereder planerings och beslutsunderlag. Du är ett administrativt stöd till fakultetens chefer samt utför vissa utrednings- och utvecklingsarbeten. Inom ramen för uppdraget som nämndsekreterare ligger även samordning, att föra protokoll och att vara redaktör för nämndens digitala samarbetsyta.

Övriga arbetsuppgifter kommer att utformas i samråd med dekanen utifrån fakultetens verksamhetsinnehåll och behov. Du arbetar nära högskolans övriga tre nämndsekreterare. Ni kommer att samarbeta och ersätta varandra vid frånvaro eller arbetstoppar.

Behörigheter och önskvärda kvalifikationer
Vi söker dig som har högskoleutbildning eller annan kompetens som bedöms likvärdig. Du har erfarenhet av självständigt administrativt arbete och har en mycket god organisationsförmåga. Du är en mycket van datoranvändare och har intresse för hur system fungerar och hur de kan utvecklas i relation till förekommande processer och rutiner. Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift på svenska och engelska är mycket god. Det är meriterande med erfarenhet av digitala mötesformer, digital signering och av utredande arbete.

Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet och din förmåga att bidra till en god arbetsmiljö. I ditt arbete är du bra på att samarbeta och kommunicera. Du är noggrann, kan hantera komplexa arbetssituationer och har förmåga att självständigt och flexibelt ta ansvar för att lösa förekommande arbetsuppgifter. Om det uppstår stressade och pressande situationer i ditt arbete behåller du ditt lugn och kan prioritera. Du är engagerad i ditt arbete och förblir motiverad och effektiv.

Övrigt
Tjänsten är ett vikariat på cirka ett år med start 2022-01-01 eller enligt överenskommelse. Placering är i Kristianstad på Näsby med goda bussförbindelser och parkeringsmöjligheter. 

Ansökan
Välkommen med din ansökan tillsammans med CV och personligt brev. Betyg och intyg som styrker det du har uppgivit i ansökan tar du med dig vid en eventuell intervju.

Sista ansökningsdag är 2021-10-03.

Har du frågor om hur du gör din ansökan kontakta systemets support på 0520-58 00 50 eller via supportrutan.


 


Arbetsplats Högskolan Kristianstad

Högskolan Kristianstad är Sveriges mest sökta högskola med några av landets mest attraktiva utbildningar. En liten men samtidigt stor högskola samlad på ett vackert campus. Vi är stolta över våra 500 anställda och 14 000 studenter med den mångfald de representerar. Närhet, öppenhet, jämställdhet och respekt är våra ledord och genomsyrar alla våra 50 program och 270 fristående kurser. Med ett stort utbud på distans är vi långt fram i utvecklingen av distanspedagogik. Forskningen som bedrivs hos oss är driven av samhällsutmaningar, praktiknära och integrerad med våra undervisningsområden. Som arbetsgivare vill vi vara en attraktiv arbetsplats där alla kan göra skillnad. Högskolan Kristianstad eftersträvar en jämn könsfördelning och mångfald.


 


Till annonsförsäljare och rekryteringsföretag: Vi undanber oss vänligen direktkontakt med rekryteringsföretag och försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Anders Håkansson, Saco/Sulf
044-20 30 58
Odd Skyllberg, OFR/S, Lärarförbundet
044-13 48 88
Marie Lindblom, OFR/S, ST
044-20 32 02
Thomas Achen, förvaltningschef
044-20 30 11
Carina Andersson, personalstrateg
044-20 30 28
Torben Olsson, avdelningschef och affärsutvecklare
044-20 80 07
Matts Behrens, IT-chef
044-20 30 61
Anders Håkansson, Saco-S
044-20 30 58
Ingvar Holm, avdelningschef
044-20 34 01
Annica Göth, chef Avdelningen för studentservice
044-20 85 02

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Högskolan Kristianstad
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 september 2021
  • Ansök senast: 3 oktober 2021

Besöksadress

291 39 Elmetorpsv. 15
None

Postadress

Elmetorpsv. 15
Kristianstad, 29139

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024