Nämndsekreterare, inriktning råd

Arbetsbeskrivning

Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.

Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 500 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.


Som nämndsekreterare tillhör du socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består av administrativ chef och 16 medarbetare som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- och planeringsledare, utredare, administrativa handläggare och administratör. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter liksom kommunens övriga verksamheter.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare med inriktning råd har du en central roll i sekreterarskap, administration och samordning av förvaltningens arbete gentemot det kommunala funktionshinderrådet och det kommunala pensionärsrådet. I tjänsten ingår också ett delat ansvar för socialnämndens socialutskott. Utöver detta har du sekreterarskapet i förvaltningssamverkansgruppen och det kan även innefatta sekreterarskap i andra instanser.

Du kommer också vara behjälplig i arbetet med akt- och ärendehantering, diarieföring, posthantering, arkivering, offentlighets- och sekretessfrågor samt uppdatering av hemsida och information. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare och registrator. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.

Eftersom nämndernas verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning är ett krav för tjänsten. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenheter av liknande arbete. Har du goda kunskaper i verksamhetssystemen Public 360 och Netpublicator är det också meriterande.
Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten. Du ska ha ett öppet sinne och intresse för utveckling av nämndadministrativt arbete. Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du är kommunikativ i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

B-körkort är ett krav.


ÖVRIGT
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.

Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.

Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom ex. attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling samt i förekommande fall flexibel arbetstid. Vi har också bra kommunikationer mellan ex Göteborg, Borås, Varberg och det är lätt att parkera om du kör bil.


Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.

Kontaktpersoner på detta företaget

Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson

Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Marks kommun, Socialförvaltningen
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 november 2022
  • Ansök senast: 25 november 2022

Besöksadress

51180 KINNA
None

Postadress

None
KINNA, 51180

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024