OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Är du en person som värdesätter utveckling, engagemang och omtänksamhet i ditt arbetsliv? Då skulle vi passa bra ihop – för det gör vi också.
Genom att jobba hos oss är du med och bidrar till en bättre vardag för tusentals människor i Marks kommun. Inte minst din egen. Hos oss får du möjlighet att växa – både som person men också i din yrkesroll, samtidigt som det du jobbar med får ett helt samhälle att växa. Oavsett vad dina arbetsuppgifter är så kommer du göra livet för alla de som bor och verkar här lite enklare. Och det är något vi värdesätter högt. Vår vision är att vara en nära kommun med människan i fokus. Nära varandra, vår omvärld och framtiden. Vi vill vara ett närvarande samhälle som med lugn och värme står bakom ryggen och tar emot våra 35 000 invånare, 3 600 medarbetare och hundratals företagare. Då blir varenda medarbetare hos oss betydelsefull. Tillsammans ser vi till att ett helt samhälle fungerar.
Som nämndsekreterare tillhör du socialförvaltningens administrativa enhet vilken är den enhet som ansvarar för de förvaltningsövergripande stödfunktionerna. Enheten består idag av administrativ chef och 14 medarbetare som arbetar som registrator, nämndsekreterare, utvecklings- och planeringsledare, utredare, och administrativa handläggare. Vi är ett härligt gäng med nära till skratt och högt i tak. Vi är riktigt bra på att stötta varandra och att samarbeta med socialtjänstens alla olika verksamheter liksom kommunens övriga verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare med inriktning kommunala råd har du en central roll i sekreterarskap, administration och samordning av förvaltningens arbete gentemot det kommunala funktionshinderrådet och det kommunala pensionärsrådet. I tjänsten ingår också ett delat ansvar för socialnämndens socialutskott. Utöver detta har du administrativa uppgifter i förvaltningssamverkansgruppen. Tjänsten kan även innefatta sekreterarskap i andra instanser.
I tjänsten ingår ett övergripande ansvar för förvaltningens arbete med kommunens hemsida och intranät.
Du kommer också vara behjälplig i arbetet med akt- och ärendehantering, diarieföring, posthantering, arkivering, offentlighets- och sekretessfrågor. Arbetet sker i nära samarbete med förvaltningens andra nämndsekreterare och registrator. Vid behov delar ni arbetsuppgifter med varandra.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har lämplig högskoleutbildning t.ex. kandidatexamen inom offentlig förvaltning eller annan utbildning/erfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
Eftersom nämndernas verksamhet till stor del är lag- och regelstyrd är kunskaper och erfarenheter av socialtjänstens lagstiftning en fördel. Erfarenhet av nära arbete med politiker är meriterande liksom erfarenheter av liknande arbete och olika dokumenthanteringssystem.
Struktur, ordning och reda, god administrativ förmåga samt goda kunskaper i att formulera sig i skrift är grundförutsättningar i tjänsten. Du ska ha ett öppet sinne och intresse för utveckling av nämndadministrativt arbete. Då arbete med hemsida och intranät kommer vara en av de större arbetsuppgifterna, förutsätter vi att du har intresse och kunskap av att bearbeta texter och information.
Ett samarbetsinriktat arbetssätt mot såväl arbetskollegor, politiker som mot allmänheten är självklart och du är kommunikativ i både tal och skrift.
Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.
ÖVRIGT
Intervjuer kommer ske löpande.
Vi som jobbar inom Marks kommun utvecklar gemensamt vår tillsammanskultur genom att vi är engagerade, omtänksamma och utvecklande, till långsiktig nytta för individ och samhälle.
I våra tjänster lägger vi stor vikt vid din personliga lämplighet.
Som arbetsgivare främjar vi lika rättigheter, skyldigheter och möjligheter för alla medarbetare och värdesätter de kvaliteter som mångfald och en jämn könsfördelning kan tillföra verksamheten.
Marks kommun erbjuder olika personalförmåner såsom exempelvis attraktivt friskvårdsbidrag, rabatterat årskort på Västtrafik, hyrcykel, pensions- och semesterväxling, samt möjlighet till distansarbete-och flexibel arbetstid utifrån verksamhetens behov och utformning. Det är också enkelt att pendla hit från exempelvis Göteborg, Borås och Varberg.
Vi undanber oss vänligen men bestämt kontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Elisabeth Hindelius
0320-21 80 52
Emma Damgren, Vision
0320-21 80 45
Annette Eriksson
0320-21 72 29, 0702- 71 29 46
Jessica Hoff
0320-21 72 82
Camilla Hyllner
0320-21 72 68
Jeanette HacK Palmdahl, Vision
0320-21 72 38
Jonas Carling
0320-21 72 45
Anna Nilsson
Anneli Calvert, enhetschef
0320-21 88 03
Ingegärd Björkmalm, personalassistent
0320-21 72 15