OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 17 000 invånare och ca. 1000 anställda.
Miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat- och naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Vi är ca 50 medarbetare som arbetar på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Tjänsten som nämndsekreterare rapporterar direkt till förvaltningschef och är placerad på en enhet som består av en verksamhetsutvecklare, en nämndsekreterare samt en registrator.
Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.
Om tjänsten
Som nämndsekreterare arbetar du nära den politiska organisationen och ansvarar för ärendehantering och sammanträden. Det innebär att du är sekreterare vid sammanträdena och upprättar kallelser, dagordningar samt protokoll. Arbetsuppgifterna innefattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden samt att bistå vid framtagande av tjänsteskrivelser och sker i nära samarbete med nämndens ordförande, förvaltningschef och enhetschefer.
Du kommer att vara förvaltningens praktiska stöd i de uppgifter som genomförs inom ramen för dataskyddsförordningen och du kommer även att arbeta med att förenkla och förbättra våra arbetssätt och rutiner tillsammans med kommunens dataskyddsombud.
I rollen ingår att både självständigt och i samarbete med framförallt registrator utveckla förvaltningens administrativa processer, exempelvis är ett arbete med digitalisering av nämndprocessen och införande av digitalt arkiv på gång att startas upp. Då vi är en liten organisation arbetar vi alla brett inom olika områden och du kommer få möjlighet att genomföra mindre utredningar och andra uppdrag.
Kvalifikationer
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom exempelvis statsvetenskap, samhällsplanering eller liknande. Du behöver behärska god svenska i tal och skrift. Har du tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna i en politiskt styrd verksamhet, är det meriterande.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och förmågor och för att du ska lyckas i rollen behöver du vara strukturerad, självgående och initiativtagande.
I denna rekrytering använder vi oss av urvalsfrågor som du besvarar när du ansöker. Fyll i dessa så noggrant som du kan när du ansöker. Välkommen med din ansökan!
Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2022-06-09.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund