OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vår organisation formas genom våra medarbetare.
Det är människorna som utför uppdragen och levererar samhällsnyttan. Tillsammans gör vi skillnad och skapar värde för många. Tillsammans utvecklar vi verksamheter och människor. I den värld vi lever i behövs all kompetens, och alla är viktiga. Vi söker därför en nämndsekreterare till kanslistaben. Varmt välkommen med din ansökan!
VÅRT ERBJUDANDE
Vi förstår att du som letar nytt jobb har många frågor. Att välja arbetsgivare är ett stort och viktigt beslut, och vi vill göra det enkelt för dig att hitta den information du söker. Här kan du läsa mer om vad vi erbjuder dig: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln/karriar
DITT NYA JOBB
Som nämndsekreterare arbetar du med ärendehanteringen inom kommunstyrelsen, utskott, beredningar och nämnder. Du ansvarar för ärendegången, förbereder dagordning, skriver protokoll samt hanterar dialog med politik och ledningsgrupp både inför framtagandet av ärenden men också när de är beslutade och ska genomföras. Uppdraget innebär även ett huvudansvar för arkiv- och diarieföring, samt att stötta kollegor på kansliet i allmänna arbetsuppgifter.
I tjänsten ingår även att stödja kommunens arbete med beredskaps- och civilförsvarsfrågor, tillsammans med beredskapshandläggaren och säkerhetsskyddschefen. Uppdraget är bland annat kopplat till att stödja verksamheternas planeringsförmåga genom att hålla praktiska övningar, samt att agera sekreterare i krisledningsnämnden.
DIN KOMPETENS
Vi söker dig som har högskoleutbildning inom exempelvis statsvetenskap eller arbetslivserfarenhet som genererat motsvarande kompetenser. Du behöver ha kunskaper gällande kommunallag och förvaltningslag. För att trivas i denna roll behöver du ha en god språklig förmåga men även flexibilitet att kunna hålla i utbildningar och att arbeta mer praktiskt. Du bör ha några års erfarenhet från att arbeta i en politiskt styrd verksamhet, gärna från kommunal verksamhet.
Som person är du strukturerad och har ett gott ordningssinne med stor integritet. Du kan på ett pedagogiskt sätt handleda andra inom ramen för ditt uppdrag. Du behöver även kunna arbeta självgående och ha förmågan att hantera flera parallella arbetsuppgifter.
Det är meriterande om du har erfarenhet från beredskaps- eller säkerhetsarbete, men internutbildning kommer att erbjudas.
KRAV
- B-körkort
- Kunskaper inom Microsoft 365 eller motsvarande kunskaper i Word, Excel och Powerpoint
- Den som erbjuds tjänsten kan behöva genomföra en säkerhetskontroll enligt Säkerhetsskyddslagens 3 kap
DIN NYA ARBETSPLATS
Du kommer tillhöra kanslistaben som är en del av kommunstyrelsens förvaltning, och arbeta tillsammans med andra kollegor inom nämndadministration, kommunikation, kommunvägledning och beredskap. Din placeringsort är Vindeln, med goda pendlingsmöjligheter och möjlighet till distansarbete på deltid.
VISION 2030 - TILLSAMMANS ÄR VI VINDELN
Vindeln ska vara hemma – för alla som bor och verkar i kommunen. Här går livet ihop. Här finns plats för vardag och fest, arbete och ledighet och för familj och vänner. Här finns rum för utveckling och etablering. Här finns också plats för själen, för storheten och för äventyret – precis utanför dörren väntar det. Vi som bor här är alldeles vanliga människor, kanske bara lite stoltare och lite modigare än folk är mest. #tillsammansärvivindeln
Vindeln är med sina goda möjligheter till både barn- och äldreomsorg och ett brett utbud av bostäder en trygg plats att bo och leva på. Med korta avstånd till grannkommuner som Umeå och Vännäs finns även goda möjligheter till pendling för dig som är bosatt på annan ort. Här kan du läsa mer om hur det är att leva, bo och verka i Vindelns kommun: https://www.vindeln.se/tillsammans-ar-vi-vindeln
ANSTÄLLNINGEN
Varaktighet: Tillsvidare
Omfattning: Heltid
Tillträde: Enligt överenskommelse
BRA ATT VETA
Vindelns kommun arbetar med kompetensbaserad rekrytering för att säkerställa att rätt kompetens finns på rätt plats. Med kompetensen i fokus främjas mångfald och risken för diskriminering minskar. Vi hoppas därför att alla, oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning, funktionsvariation samt ålder känner sig välkomna att söka jobb hos oss.
Vi har valt att ta bort det personliga brevet ur ansökningsprocessen. Istället ställer vi ett antal urvalsfrågor vid ansökan som ser till den sökandes intresse och motivation samt hur väl denne matchar med tjänstens kravprofil. Målet är att skapa en mer inkluderande rekryteringsprocess och en effektiv kandidatupplevelse för dig som söker jobb hos oss.
Vindelns kommun är ett förvaltningsområde för samiska språk. Därför är det positivt om du har kunskaper inom något samiskt språk.
Den som söker jobb i Vindelns kommun får gärna ha intresse av att även arbeta som deltidsbrandman (räddningstjänstpersonal i beredskap). Vill du veta mer om vad det innebär? Se https://blideltidsbrandman.nu/
Denna rekrytering sker helt genom Vindelns kommuns försorg. Vi undanber oss därför all kontakt från rekryteringsföretag och annonsförsäljare.
www.facebook.com/vindeln
www.linkedin.com/company/vindelns-kommun