Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

Arbetsbeskrivning

Nämndsekreterare med utredningsuppdrag

KOF:2014:2


Kultur- och Fritidsförvaltningen
Kultur- och fritidsförvaltningen tar plats i Kristianstads kommuns utveckling. Flera stora satsningar med bäring på medborgarnas kultur- och fritidsmöjligheter är under planering. Hösten 2014 invigs Kulturkvarteret, en satsning som länkar samman konserthuset och huvudbiblioteket till ett kulturhus. Utveckling av idrottsområde Söder är ett annat stort projekt under kommande år liksom projekteringen av ett nytt badhus. Förvaltningens centrala kansli är placerat i det nya Rådhus Skåne, vilket skapar många kontaktytor gentemot kommunledning och andra kommunala och regionala förvaltningar.

Vill du vara den sammanhållande kraften i förvaltningens administration erbjuder vi ledigt arbete som Nämndsekreterare med utredningsuppdrag.

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare i Kultur- och fritidsförvaltningen får du ansvaret för administrationen kring nämndens arbete. Du är sekreterare i kultur- och fritidsnämnden samt i några särskilda beredningsorgan under nämnden. Du kommer att vara nyckelperson i arbetet med vårt ärende- och dokumenthanteringssystem. I arbetsuppgifterna ingår kvalificerade utredningsuppdrag inom både kultur- och fritidssektorn, PUL-ansvar, planeringsarbete i förbättrings- och utvecklingsfrågor samt att bevaka EU:s programfonder. Du är en del av kultur- och fritidsförvaltningens kansli.

Kvalifikationer
Du har en högskoleutbildning med inriktning inom t ex. samhällsvetenskap, förvaltningskunskap eller liknande. Du har erfarenhet av kvalificerat sekreterararbete, gärna från politisk nämnd eller styrelse och en gedigen administrativ erfarenhet. Det är meriterande om du tidigare har verkat inom kultur- eller fritidssektorn, har erfarenhet av utredningsarbete och/eller har erfarenhet från ärende- och dokumenthanteringssystem. Som person är du serviceinriktad, självständig, strukturerad och har helhetssyn. Du behöver också vara utvecklingsinriktad och ha en analytisk förmåga. Då arbetet bygger på dokumentation och kommunikation krävs god känsla för svenska språket och att du har lätt för att uttrycka dig såväl i tal som i skrift. Du behöver goda kunskaper om IT och är intresserad av utveckling av e-tjänster.

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning, 100% med tillträde enligt överenskommelse.

För mer information, ta kontakt med
Bengt-Åke Kjell, Förvaltningschef, 044-13 51 81

För facklig information, ta kontakt med
Peter Isacson, Vision, 044-13 58 16

Sista ansökningsdatum
2014-08-22

Övrigt
Med hänsyn till medarbetares, kollegors, kunders och brukares hälsa tillämpar Kristianstads kommun rökfri arbetstid.

Är du intresserad
Du söker tjänsten via knappen, Sök tjänst, längst ner i annonsen. Du måste logga in.
Söker du via Arbetsförmedlingen går du in på www.kristianstad.se/jobb eller ansökan via extern webbplats.
Söker du internt måste du ha fyllt i din e-postadress i Heroma Självservice, under Personligt, Namn & Adress.
Behöver du hjälp när du ska lägga upp din ansökan, ta kontakt med Maria Hallgren på telefon 044-13 58 07.

Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Marie Ohlander, rektor
0733-13 43 38
Pia Hartman Melander, Förskolechef
0738-858191
Lena Rooth-Norén, enhetschef
044-13 54 24
Veronica Svensson, enhetschef
044-13 57 58
Elsie Sjöö, enhetschef
044-13 55 54
Mattias Jönsson, Rektor
0733-13 65 05
Agneta Ekner Carlsson
044-135863
Margareta Melin, enhetschef
044-13 62 17
Jan Herngren, rektor H1
0733-13 60 55
Ingrid Priemer, administrativ chef
044-13 59 21

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Kristianstads kommun KRISTIANSTAD
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Publicerat: 17 juni 2014

Besöksadress

Västra Storgatan 12
None

Postadress

None
KRISTIANSTAD, 29180

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024