OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.
Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare har du en samordnande roll i arbetet med Barn och utbildningsnämndens sekreterare. Du arbetar tillsammans med förvaltningschefen i frågor som rör nämndarbetet. Som nämndsekreterare har du en central roll på förvaltningen och fungerar som spindeln i nätet med många kontakter med politiker, tjänstemän och kommuninvånare. I uppdraget ingår hantering av sammanträdeshandlingar, protokollföring och andra administrativa uppgifter kopplat till utskottet.
I tjänsten ingår även registrering/diarieföring och arkivläggning av utskottets allmänna handlingar.
I uppdraget som utredare kommer du att hantera skolinspektionsärenden, remissvar, kränkande behandling, skolskjuts mm. Du kommer i denna roll att skriva tjänsteärenden och kortare utredningar till bland annat nämnden.
Kvalifikationer
Relevant högskoleutbildning.
Juridisk kompetens är meriterande.
Till tjänsten söker vi dig som är strukturerad, lojal, kvalitetsmedveten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. I din roll behöver du både vara självgående och ha god samarbetsförmåga. Du har mycket god förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift. Du finner inspiration såväl i det löpande arbetet som i utvecklingsorienterade arbetsuppgifter. Vi ser gärna att du har erfarenhet från en politiskt styrd organisation och du får gärna ha arbetat som nämndsekreterare eller utredare/handläggare tidigare.
Anställningsvillkor
Tidsbegränsad anställning
Tidsbegränsat till 31 mars 2017 med eventuell möjlighet till förlängning
Heltid
Tillträde: Snarast
Sista ansökningsdatum: 24 oktober
Intervjuer kan ske fortlöpande under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund