Nämndsekreterare och utredare

Nämndsekreterare och utredare

Arbetsbeskrivning

Ditt uppdrag
Som nämndsekreterare arbetar du med kommunens politiska verksamhet och ledning. Du är spindeln i nätet i instanserna fullmäktige, kommunstyrelse, utskott och samverkansråd där du jobbar för att den politiska processen sker smidigt, tydligt och rättsligt korrekt.
Du upprättar kallelser, skriver protokoll, sammanställer och kvalitetsgranskar beslutsunderlag, planerar sammanträden, bereder ärenden i kommunens gemensamma dokument- och ärendehanteringssystem. Du ansvarar för uppgifter som registrering (diarieföring) av allmänna handlingar, expediering av beslut, personuppgiftsbehandling/GDPR och arkiv.
Det krävs att du är van datoranvändare och intresserad av digitala verktyg samt har förmågan att på ett pedagogiskt sätt stödja politiker och kollegor i digitala arbetssätt. Arbetet innehåller många delar och du behöver ha förmåga att sätta dig in i gällande lagar och förordningar, skapa struktur, prioritera mellan arbetsuppgifter och driva processer framåt. Du uttrycker dig väl och lättförståeligt och gör bedömningar och sammanställningar av material. I ditt bemötande är du serviceinriktad, uppskattar kontakter, och har lätt för att både samarbeta och guida andra.
Kvalifikationer
Som person ser du möjligheter till utveckling och förbättring. Vi söker dig som har:
- Relevant högskoleutbildning med inriktning mot statsvetenskap, samhällskunskap, juridik eller motsvarande utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig.
- Goda kunskaper i kommunallagen, förvaltningslagen samt offentlighets- och sekretesslagen samt att vi ser det som meriterande att du har kunskaper i skollagstiftningen.
- Du bör också ha erfarenhet av arbete från offentlig verksamhet och/eller politiskt styrd organisation och har med fördel arbetat som nämndsekreterare eller liknande.
- God skriftlig språkhantering
- Förmåga och vana att hantera varierat arbetsinnehåll och intensitet. Du kan hantera flexibilitet och dynamik i arbetsuppgifter.
- Trivs i en serviceinriktad administrativ roll där du får ta ansvar för din uppgift samt själv strukturera, prioritera och driva ditt arbete nära medborgaren.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper.
Varaktighet/arbetstid
Tjänsten avser tillsvidare på heltid. Tillträde enligt överenskommelse.
Lön
Vi tillämpar individuell lönesättning

Sista ansökningsdag
Urval och kontakt sker löpande, så tveka inte att skicka din ansökan till oss! Sista ansökningsdag 2020-01-24
Vill du veta mera, kontakta
Erik Hedlund, kommunchef,0652 – 360 89, 070-279 34 76
Fackliga företrädare:
Vision, Susannne Pettersson nås via växeln 0652-36 000.
Övrigt  
Alla medarbetare inom Nordanstigs kommun har 1 000 kr/år i friskvårdsbidrag.   
Vi erbjuder också möjlighet till semesterväxling. 
Inom Nordanstigs kommuns verksamheter eftersträvar vi en jämn könsfördelning.    
Vid rekrytering gör Nordanstigs kommun ett medvetet val gällande var vi vill exponera vår annons.  Vi vill ej bli kontaktade av annonssäljare eller rekryteringsföretag.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sarah Faxby-Bjerner
0652-36 217
Ann-Lena Sjölander
0652-36 000
Åsa Wigg
0652-360 00
Katarina Lindström
0652-360 00
Per Dahlström
0652-360 00
Margareta Tamm-Persson
0652-360 00
Eva Engström
0652-360 00
Anna-Lena Sjölander
0652-360 00
Ulf carlsson
0652-203 57
Christina Englund
0652-360 00

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Nordanstigs kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 december 2020
  • Ansök senast: 24 januari 2021

Besöksadress

Södravägen 14
None

Postadress

Box 56
Bergsjö, 82070

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024