OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Strax norr om Göteborg längs Göta älv ligger Ale kommun med en befolkning som ökar mest i regionen. Vi växer med 200 bostäder om året. Frågar du våra nya Alebor är goda kommunikationsmöjligheter, skog och vatten i vacker natur några anledningar. Kalla det gärna livskvalitet.
I kommunen är vi cirka 2 500 anställda som ger Aleborna inspiration att följa sina drömmar. Då krävs riktigt bra medarbetare. Vill du möta Alebornas förväntningar med oss?
Kultur och fritid är en arbetsplats med cirka 60 medarbetare. Vår verksamhet omfattar kulturskola, bibliotek, offentlig kultur, öppen ungdomsverksamhet, fritid inklusive anläggningar och fältverksamhet. Sektorn är knuten till kultur och fritidsnämnden.
Kultur och fritid är en sektor som arbetar för att skapa och utveckla förutsättningar för ett attraktivt och tillgängligt utbud av kultur och fritidsaktiviteter. Målsättningen är att verksamheten ska bidra till demokratiutveckling för ökad delaktighet och tolerans, ökad fysisk och psykisk hälsa samt skapa identitetsstärkande sammanhang för kommunens invånare.
ARBETSUPPGIFTER
Då sektorns nämndsekreterare går på föräldraledighet söker vi en ersättare till denna roll.
Ansvarsområdet innebär att vara nämndsekreterare för kultur- och fritidsnämnden.
Det innefattar att samordna hela nämndsprocessen - från registrering till arkivering. Du upprättar kallelser och protokoll till/vid nämndens möten samt ger råd och service till tjänstepersoner, politiker och allmänhet.
I arbetsuppgifterna ingår även att kvalitetssäkra beslutsunderlag, bevaka
ärendeprocessen samt att planera och organisera sammanträden i samråd med sektorchef och nämndens presidium. Rollen är en viktig del av verksamheten och kräver ett nära samarbete med sektorledningen.
I arbetet ingår även att göra självständiga utredningar för sektorn samt andra administrativa uppdrag.
KVALIFIKATIONER
Arbetsgivaren efterfrågar högskoleexamen inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, juridik eller vad arbetsgivaren bedömer likvärdig.
* God insyn/kunskap i offentlig verksamhet och politiskt styrda organisationer är ett krav
* Datorvana, goda kunskaper i Officepaketet och lätt för att sätta sig in i IT-baserade system
* Goda kunskaper kring ärendehantering
* Goda kunskaper i svenska språket, tal och skrift
* Erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning, framförallt inom kommun eller
landsting/region, är meriterande
* Erfarenhet av digital ärendehantering är meriterande.
Vi söker en person som har god samarbetsförmåga men som kan arbeta självständigt och ta egna initiativ till att utveckling. Du behöver vara bra på kommunikation i såväl tal som skrift .
ÖVRIGT
Månadslön. Individuell lönesättning.
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv.
Dina personuppgifter behandlas i Visma Recruit under rekryteringsprocessen och i den utsträckning detta är nödvändigt för att uppfylla lagstiftningen. Ansökan raderas 24 månader efter avslutande av rekrytering. Om du har ett Visma Recruit-konto kan du använda redigeringen av din profil för att radera, ladda upp och redigera information. Kontakta annars Ale kommun.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.