Nämndsekreterare Socialförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.

I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.

Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!

Socialförvaltningen ansvarar för arbetet med att skapa social trygghet för barn, ungdomar och vuxna. Målet är att arbeta för att uppnå social uthållighet. Inom socialförvaltningen bedrivs kvalificerat och välutvecklat/framstående socialt arbete. Förvaltningen innehåller både myndighetsutövning och behandlande och stödjande insatser för barn och ungdomar och deras familjer samt för vuxna.

ARBETSUPPGIFTER
Är du strukturerad och serviceinriktad? Vill du arbeta i en administrativ roll i vår förvaltning? Då kanske du är den vi söker!

Som nämndsekreterare hos oss på socialförvaltningen är du en av totalt två nämndsekreterare. I rollen arbetar du nära såväl förvaltningens politiker som förvaltningsledning. Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bland annat genom att upprätta dagordning, protokollets färdigställande, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I rollen är du även administrativt stöd till förvaltningschef och utför mindre utredningar, sammanställningar, tjänsteutlåtanden och rapporter. Hantering av inkommande frågor och synpunkter från allmänheten ingår också i arbetsuppgifterna.

Du fungerar som stöd till förvaltningsledningen i planering, genomförande och uppföljning av möten samt andra förvaltningsgemensamma aktiviteter. I uppdraget ingår även att ansvara för, kvalitetssäkra och utveckla ärendeprocessen och arkivfrågor.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig med avslutad högskoleexamen inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkiv- och informationsvetenskap eller som arbetsgivaren bedömer som likvärdigt. Har du dessutom högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning ser vi det mycket positivt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rollen som nämndsekreterar och-/eller registrator, gärna inom kommun eller landsting. Din datormognad har du fått genom tidigare erfarenheter, har du även erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX är det meriterande.

Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för oss och verksamhetens framgång. Du trivs att arbeta självständigt såväl som i projektform. För att trivas i rollen är du initiativrik och som person engagerad och tycker om struktur, ordning och reda. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Då nämndens ansvarsområde kan innebära snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibilitet och förmåga att prioritera en viktig tillgång. En god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap.

Välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Vi ber dig söka denna tjänst via länken i annonsen. Det är av största vikt att du är noggrann när du fyller i din ansökan och enkät då de bedöms gentemot andra sökande. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du uppger annonsens referensnummer, 2848.

För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund och arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.

Till säljare av annonserings- och rekryteringstjänster:
Eskilstuna kommun gör aktiva val när det gäller var vi vill exponera våra platsannonser och vilket stöd vi vill ha i rekryteringen. Vi kommer inte att köpa tjänster eller annonsplats för en pågående rekrytering och ber er därför att inte kontakta oss med sådana erbjudanden.

Kontaktpersoner på detta företaget

Rekryteringskonsult Helena Swärd
016-7102573
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67
Rekryteringskonsult Hanna Söderberg

Rekryteringsenheten
016-710 70 77
Enhetschef Vuxen- och beroendeenheten Tarja Hyvönen Sjögren
016-7101592
Rekryteringskonsult Peter Poulsen
016-710 10 67 (sem. v.32-34)
Rekryteringskonsult Robert Isaksson
016-710 12 37 (sem v.32-33)
Rekryteringskonsult Sofia Kroné Karlsson
016-710 27 52
Rekryteringskonsult Malin Gustafsson
016 710 28 13
Rekryteringskonsult Julia Mortimer
016-710 12 37

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Eskilstuna kommun, Socialförvaltningen Eskilstuna
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön
  • Heltid. 100% Dagtid. Tillsvidareanställning, tillträde: Tillträde: enligt överenskommelse .
  • Publicerat: 2 juni 2016

Besöksadress

63186 Eskilstuna
None

Postadress

Alva myrdals gata 3d
Eskilstuna, 63186

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024