OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kansliavdelningen söker nu efter nämndsekreterare till Upplands-Bro kommun. Vill du bli vår nya kollega?
Vem söker vi?
• Vi söker dig som har erfarenhet av administrativt, samordnande och serviceinriktat arbete samt har ett genuint samhällsintresse.
• Du uttrycker dig mycket väl i tal och skrift på svenska och arbetar obehindrat i de vanligaste Officeprogrammen.
• Akademisk utbildning av något slag, företrädesvis samhällsorienterade ämnen är meriterande, liksom erfarenhet av ärendehanteringssystem.
• En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är strukturerad, noggrann, och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt, samt serviceinriktad som person.
• Du är flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter och tar initiativ till åtgärder som syftar till förbättring av verksamheten.
• Har du tidigare arbetat som kommun- eller nämndsekreterare är det meriterande, liksom kommunal arbetslivserfarenhet.
• Vidare är du lätt att samarbeta med och skapar goda relationer i arbetsrelaterade situationer.
Vad kommer du att arbeta med?
• Som nämndsekreterare är din uppgift att samordna och administrera ärendeprocesserna för olika nämnder.
• Du koordinerar ärenden inför utskick, skriver kallelser och protokoll, skriver fram ärenden till olika beslutsinstanser samt utbildar och stödjer berörda tjänstepersoner i ärendeprocessen.
• Tillsammans med kollegor och chef inom kansliavdelningen bidrar du till internt förbättringsarbete av rutiner och processer samt arbetar med den digitala utvecklingen av nämndhanteringen.
Vilka är kansliavdelningen?
• Kansliavdelningen består idag av tolv medarbetare som ger kvalificerat stöd till invånare, förtroendevalda och anställda.
• Vi biträder den politiska organisationen och kommundirektören samt övriga kontor och arbetar bl.a. med diarieföring, ärendeberedning, nämndadministration och juridiskt stöd.
• Vi har ansvar för kommunens arkiv och administrerar allmänna val.
Vad erbjuder vi?
• Ett dynamiskt och utvecklande jobb mitt i det politiska beslutsfattandet.
• Möjlighet att delta i kansliavdelningens andra ansvarsområden och bredda din yrkesroll efter intresse.
• Vi tillämpar flexibla arbetstider och erbjuder friskvårdsbidrag. Här kan du läsa mer om våra förmåner: https://www.upplands-bro.se/kommun--politik/jobba-hos-oss/formaner.html
Din arbetsplats kommer att vara i kommunhuset i Kungsängens centrum, precis vid pendeltågsstationen. Tågresan mellan Stockholm C och Kungsängen tar knappt 30 minuter och avgår med kvartstrafik.
Detta är en CV-lös rekrytering, men vad innebär det?
Kommunen arbetar aktivt för att öka jämställdhet och etnisk mångfald på arbetsplatserna, varför vi gärna ser sökande som bidrar till detta. Vi ber dig vänligen att INTE ladda upp några dokument såsom CV, personligt brev eller LinkedIn-profil. Istället besvarar du på några korta frågor när du ansöker, för en enkel ansökningsprocess och vår möjlighet att utvärdera alla kandidater på lika villkor.
Anställningsform: Visstidsanställning för föräldrarvikariat under 2021 med möjlighet till förlängning.
Tillträde: 2021-03-01 eller efter överenskommelse. Urval sker löpande.
Omfattning: Heltid
Lön: Efter överenskommelse.
Sista ansökningdag: 2020-12-20.
Kontaktperson: Kanslichef, Sara Lauri, 08-581 695 02, sara.lauri@upplands-bro.se
Upplands-Bro kommun är en av Sveriges mest expansiva kommuner där utveckling står i centrum. Vi välkomnar dig till en arbetsplats där ledorden i vårt arbete och förhållningssätt är Helhetssyn, Engagemang och Professionalitet.
Kontaktpersoner på detta företaget
Magnus Odung, Bitr. rektor
08-581 692 85
Lisbet Bertilsson, Stf rektor
08-58169452
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Magnus Odung, Bitr. rektor
0739-615341
Margaretha Lindberg, Rektor
08-581 694 47
Pia Ringkrans, Enhetschef
08-581 695 38
Ulf Peterson, Rektor
Agnetha Sjöholm, Rektor
08/58169466
Saga Sjöberg, Projektledare
0721-78 81 18
Pauliina Björkman, Rektor