OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om oss
Hej! Det är vi som är Clockwork. Vi arbetar med rekrytering och bemanning men vi brukar säga att vi är i ”bättre framtidsbranschen” – för vi vill vara en kraftkälla för företag och människor som vill utvecklas. Vårt erbjudande är träffsäker matchning mellan företagens behov och medarbetarnas kvaliteter, oavsett om det handlar om jobb i offentlig sektor, industri- eller tjänstesektorn, inom skolvärlden eller i olika integrationsprojekt. Vi tror på människor och vi vet att rätt människa på rätt plats gör skillnad. Därför är det viktigt för oss att ha koll på varje marknad, varje företag och varje medarbetare. Och därför är det viktigt för oss med en stark lokal närvaro. Du möter oss i tjugo städer från Stockholm i söder till Luleå i norr.
Läs mer på www.clockworkpersonal.se
Dina arbetsuppgifter
För kommande uppdrag hos våra kunder runt Västerås och Enköping söker vi nu dig som är ute efter nya utmaningar som nämndsekreterare. Du kanske har ett liknande jobb idag eller så längtar du efter att få testa dina vingar inom ett nytt område – för oss är dina personliga egenskaper viktigast.
Som nämndsekreterare ansvarar du för och hanterar all ärendehantering mot nämnden. Det innebär att du ansvarar för att nämndprocessen utförs med god kvalitet och att tidsplaner hålls. Till nämndens sammanträden publicerar du dagordning och handlingar och efter mötena skriver och publicerar du protokoll. Du ser till att handlingar till nämnden håller god kvalitet. Du har också en samordnande roll där du planerar och arrangerar möten rent praktiskt, exempelvis bokar tider och lokaler.
Som nämndsekreterare fungerar du som ett nav mellan politiker och tjänstemän i ärendehanteringen. Du har ett nära samarbete med direktör, chefer och handläggare som har ärenden till nämnden. Du är handläggarnas naturliga stöd när de skriver tjänsteskrivelser till sammanträdena. Du bidrar med kunskap kring både innehåll och kvalitet samt gör avstämningar så att processen flyter på.
Att arbeta som nämndsekreterare innebär att du får mycket information och kunskap om vad som händer i den kommun du arbetar.
I tjänsten kan det också hända att du ansvarar för viss registrering av handlingar.
Arbetstider och omfattning på anställningen varierar såklart beroende på uppdrag, så vi tar gärna emot din ansökan oavsett om du vill arbeta heltid eller deltid. Det är alltid en fördel om du är tillgänglig med kort varsel.
Din profil
Du som söker har antagligen en eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, statsvetenskap, offentlig förvaltning eller annan likvärdig utbildning. Du har kunskap om politiskt styrda organisationer och kunskaper om offentlighet, sekretess och om andra lagar och förordningar som styr den offentliga verksamheten.
Eftersom arbetet innebär mycket skrivande och granskande är det viktigt att du har mycket goda kunskaper att uttrycka dig i svenska språket i tal och skrift. All ärendehantering till nämnden sker normalt sett digitalt, så du har säkert också stor IT-vana och ett intresse för den digitala tekniken.
Vi vill att du har erfarenhet av arbete inom offentlig sektor. Har du sedan tidigare arbetat som nämndsekreterare, registrator eller liknande är det naturligtvis meriterande.
Vi söker dig som kan strukturera och ta ansvar för dina arbetsuppgifter. Du är tillmötesgående till ditt sätt och strävar efter att leverera god service och hålla tider. Normalt sätter du upp tidsplaner och håller dem, men ibland uppstår förändrade omständigheter och då ser du möjligheter snarare än hinder och löser uppgiften utifrån de förändrade förutsättningarna. Du gillar att ta tag i saker och väntar inte på att få saker levererade.
Vi tror att du som söker har ett intresse för, och en förmåga, att hjälpa andra. Du samarbetar gärna och interagerar med din omgivning på ett tydligt, lyhört och smidigt sätt. Du är en trygg och stabil person som kan skilja på det personliga och det professionella. Du är en kollega som vill bidra till en inkluderande, inspirerande och uppskattande arbetsplats.
Urvalsprocessen pågår löpande under kommande period. Då urvalsprocessen sträcker sig över en längre tid kan responsen på din ansökan eventuellt dröja, men alla sökande kommer få återkoppling.
Är du nyfiken på om vi kan matcha dig med en ny och spännande tjänst? Då ser vi fram emot att läsa din ansökan!
Ansökan
I denna tjänst blir du anställd av Clockwork och arbetar på uppdrag hos vår kund. Arbetet som konsult hos Clockwork ger dig ett brett kontaktnät, goda karriärmöjligheter samt riktigt goda chanser att påverka såväl arbetssituation som personlig utveckling. Som anställd hos oss får du en attraktiv anställning med marknadsmässig lön, övertidsersättning, semester, friskvårdsbidrag, tjänstepension och försäkringar enligt kollektivavtal. För att passa in i rollen som konsult ser vi att glädje, engagemang och affärsmässighet speglar din personlighet.
Registrera din ansökan via www.clockworkpersonal.se.