OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Socialförvaltningen i Haninge kommun ansvarar för Handikappomsorg, Individ- och familjeomsorg samt Arbetscentrum och har ca 1000 anställda. Den administrativa avdelningen där tjänsten som Nämndsekreterare är placerad ansvarar för förvaltningsövergripande PA-frågor, utredning, IT, information, registratur och ekonomi. Avdelningen ansvarar också för handläggning av serveringstillstånd och tillsyn av restauranger, folköl och tobaksförsäljning. Dina arbetsuppgifter: Som nämndsekreterare ansvarar du för diariet och den nämndadministrativa processen vilket innebär förberedelser, kallelser till utskotts- och nämndsammanträden och protokollföring vid dessa sammanträden. En viktig uppgift är att ge service till de förtroendevalda och andra myndigheter samt till allmänheten. Du ska också bistå nämnden / förvaltningen i kommunalrättsliga frågor, vara sakkunnig i avtalsfrågor och andra ärenden som kräver juridisk kompetens. Kvalifikationer: - lämplig högskoleutbildning med juridisk inriktning - kunskap i kommunal- och förvaltningsrätt samt den kommunala ärendeprocessen - erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation - erfarenhet av arbete som nämdsekreterare Arbetet kräver att du är stabil, noggrann och flexibel. Du måste kunna arbeta självständigt och kunna ge en professionell service. Du ska ha god förmåga att samarbeta med kollegor och med förtroendevalda samt kunna uttrycka dig väl i tal och skrift.