Nämndsekreterare till äldre- och omsorgsnämnden + två råd

Nämndsekreterare till äldre- och omsorgsnämnden + två råd

Arbetsbeskrivning

Vad vi gör och vill
Tjänsten är organisatoriskt placerad på kommunkansliet, här ansvarar vi för all
ärendehantering kring våra politiska nämnder, utskott, råd och beredningar.

Vi organiserar
också genomförandet av allmänna val till riksdag, kommun och region samt EU-val, arkivfrågor
och övrig administration.

Om tjänsten
Vi söker en nämndsekreterare till äldre- och omsorgsförvaltningen, kommunala pensionärsrådet och kommunala funktionshindersrådet. De huvudsakliga arbetsuppgifter är att som nämndsekreterare– förutom att agera sekreterare på möten – ansvara för hela mötesprocessen från beredningar inför sammanträden till efterbehandling. Detta innebär att du ansvarar för all administration kring nämndprocesserna, bland annat granskning av tjänsteskrivelser, skapande av kallelse, protokollföring under sammanträden och skapande av protokoll.

Du är länken mellan tjänstemännen och politiken och har dagligen kommunikation med handläggarna och våra förtroendevalda. Du stöttar tjänstemännen i skapandet av tjänsteskrivelser och i nämndprocessen. Du samordnar också processerna mellan nämnden och råden som har flera frågor som berör varandra.

Vem är du?
Vi söker dig med för tjänsten lämplig utbildning och erfarenhet till exempel socionom eller
statsvetare. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har arbetat inom socialtjänstens område antingen direkt mot klienter eller som nämndsekreterare. Det är också meriterande om du hanterat sekretessärenden förut och har kännedom om SOL och LSS.

Erfarenhet av rollen som sekreterare med kunskap om sammanträdesteknik och protokollskrivande är ett krav.

Som person är du van att ta initiativ och involvera de personer som behövs i de olika
processerna. Du ska kunna arbeta självständigt men också ha en god samarbetsförmåga och visa tillit till dina kollegor. Arbetet involverar många personer och det är viktigt att ha ett nära samarbete med både handläggare och förvaltningschefer. Att ge mycket god service är viktigt för dig. För att hålla ihop arbetet inom dessa områden krävs en problemlösande analysförmåga.

Välkommen med din ansökan
Varmt välkommen med din ansökan senast 29 maj 2022. Har du några frågor? Kontakta oss via mejl eller telefon:

Helene Bergström, kanslichef, 08-578 296 81, helene.bergstrom@tyreso.se

Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna finner du här: https://www.tyreso.se/arbetstagarorganisationer

Tyresö är nära. Nära storstad, skog och skärgård, 20 minuter från Stockholm city. Tyresö kommun som arbetsplats kännetecknas av fokus på resultat, engagemang och nära ledarskap. Vi gör skillnad i Tyresöbornas vardag. Bli en av oss, här trivs nya tankar.



Vi undanber oss vänligt men bestämt all form av hjälp med rekryteringen från utomstående aktörer.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Tyresö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 maj 2022
  • Ansök senast: 29 maj 2022

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024