OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Allt fler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Arbetsmarknads- och vuxenutbildningskontoret är tjänstemannastöd för arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden. Förvaltningens verksamheter bidrar till att skapa förutsättningar och möjligheter till att Norrköping kan vara en plats där alla människor mår bra och har framtidstro. I förvaltningen är vi cirka 350 anställda som ansvarar för försörjningsstöd och annat ekonomiskt bistånd enligt socialtjänstlagen, kommunala arbetsmarknadsåtgärder, samhällsorientering, bosättningslagen samt vuxenutbildning från SFI till yrkeshögskola.
Oavsett verksamhet har vi ett gemensamt uppdrag i att erbjuda medborgare möjlighet att växa och utvecklas och där vägen till egen försörjning ska vara så kort som möjligt.
Till verksamhetsstöd söker vi nu en nämndsekreterare!
Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare är du direkt underställd förvaltningschefen och ingår i ett team som utgör chefs- och verksamhetsstöd, föredragande i nämnd samt ansvarar för omvärldsbevakning.
Arbetet som nämndsekreterare innebär främst att du sköter administrationen för arbetsmarknads- och vuxenutbildningsnämnden, vilket innebär att du ansvarar för hela ärendehanteringsprocessen, från registrering till arkivering.
Arbetet omfattar exempelvis att diarieföra handlingar, publicera handlingar till politiker, tjänstemän och allmänhet, föra anteckningar vid beredningen, skriva kallelser till och protokoll vid nämndsammanträden samt bistå vid expediering vid beslut.
Du kommer också inom förvaltningen att utgöra stöd när det gäller kommunens nya dokument- och hanteringssystem Public 360. Du är förvaltningens personuppgiftsombud.
Din profil
Vi söker dig som har högskoleutbildning om minst 180 hp (120 p enligt tidigare system) som arbetsgivaren bedömer lämplig, exempelvis med inriktning mot offentlig förvaltning eller statsvetenskap.
Ett annat krav är att du ska ha erfarenhet från arbete inom kommun eller annan offentlig verksamhet och ha kunskap om offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.
Du ska ha goda kunskaper i svenska i både tal och skrift.
Meriterande är om du tidigare har arbetat som nämndsekreterare, har erfarenhet av diarieföring och/eller har erfarenhet och kunskap om i Public 360. Det är även meriterande om du har erfarenhet och kunskap om våra verksamhetsområden.
Det är viktigt att du har en god kommunikativ förmåga och en god känsla för service eftersom du kommer att ha både interna och externa kontakter.
Du har ett strukturerat och noggrant arbetssätt och kan arbeta självständigt och ta egna initiativ. Du har en god förmåga att samarbeta och har förmågan att delta i flera olika sammanhang.
Andra egenskaper som vi värdesätter är att du är lyhörd, flexibel, analytisk och ansvarsfull.
Övrig information och ansökan
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde omgående.
Vill du veta mer om tjänsten kan du kontakta förvaltningschef Pernilla Thott Ljung, 011-15 10 88.
Vi vill ha din ansökan senast 20 februari.
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning.
Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad.
När du söker jobb hos oss i Norrköpings kommun använder du dig av vårt rekryteringsverktyg. Du påbörjar din ansökan genom att klicka på ansök längst ner i annonsen.
Välkommen med din ansökan!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.