OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Eskilstuna kommunkoncern är Sörmlands största arbetsgivare. Vi har helhetssyn i vårt samhällsuppdrag och vi gör skillnad varje dag genom att fokusera på goda hållbara möten med invånare, brukare och kunder.
I Eskilstuna finns driv och framåtanda. Vi är en av Sveriges miljöbästa kommuner som tänker hållbart i alla led, vi välkomnar olikheter och har modet att gå vår egen väg. Alla 8 500 medarbetare och ledare utvecklas i Modigt medarbetarskap/ledarskap och Modiga idéer.
Nu söker vi dig som vill vara med och utveckla Eskilstuna till en ännu bättre stad att bo, leva och verka i. Välkommen att göra skillnad!
Barn- och utbildningsförvaltningen organiserar 42 förskolor, 24 grundskolor och en gymnasieskola med tre enheter, plus ett antal gemensamma enheter som särskolan och verksamhet för barn och ungdomar med funktionsnedsättningar. Tillsammans är vi cirka 3 500 medarbetare.
Kvalitet och kommunikation är en del av barn- och utbildningsförvaltningens styrfunktion, med en roll också som stödfunktion till förvaltningens enheter. På enheten arbetar registrator, utredare, kommunikatörer, kostkonsulent och internationell koordinator.
Vi söker nu en nämndsekreterare till oss på Barn-och utbildningsförvaltningen.
ARBETSUPPGIFTER
Trivs du i att arbeta administrativt och vill dessutom arbeta nära politiken? Då är du är den vi söker!
Som nämndsekreterare hos oss på Barn-och utbildningsförvaltningen arbetar du nära såväl förvaltningens politiker som förvaltningsledning. Du ansvarar för att förbereda och genomföra nämndens sammanträden bland annat genom att upprätta dagordning, protokollets färdigställande, expediering av beslut och övriga för ett sammanträde förekommande arbetsuppgifter. I rollen är du även juridiskt stöd till handläggare och chefer och utför mindre utredningar, sammanställningar, tjänsteutlåtanden och rapporter. Hantering av inkommande frågor och synpunkter från allmänheten ingår också i arbetsuppgifterna.
Du fungerar som stöd till förvaltningsledningen i planering, genomförande och uppföljning av möten samt andra förvaltningsgemensamma aktiviteter. I uppdraget ingår även att ansvara för, kvalitetssäkra och utveckla ärendeprocessen och arkivfrågor.
KVALIFIKATIONER
Vi ser gärna att du har examen på högskolenivå inom relevant område, exempelvis offentlig förvaltning, statsvetenskap, arkiv- och informationsvetenskap alternativt har du erfarenhet inom området. Har du dessutom högskolepoäng inom juridik för offentlig förvaltning ser vi det mycket positivt. Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av rollen som nämndsekreterar och-/eller registrator, gärna inom kommun eller landsting. Din datormognad har du fått genom tidigare erfarenheter, har du även erfarenhet av ärendehanteringssystemet LEX är det meriterande.
Dina personliga egenskaper är minst lika viktiga för oss och verksamhetens framgång. Du trivs att arbeta självständigt såväl som i projektform. För att trivas i rollen är du initiativrik och som person engagerad och tycker om struktur, ordning och reda. Du har förmåga att skapa och upprätthålla goda relationer och inge förtroende. Då nämndens ansvarsområde kan innebära snabba förändringar och behov av snabbt beslutsfattande är flexibilitet och förmåga att prioritera en viktig tillgång. En god kommunikativ förmåga samt kunna uttrycka sig väl i svenska i både tal och skrift är en annan viktig egenskap.
ÖVRIGT
Vi ber dig söka tjänsten via länken i denna annons för att underlätta vår hantering av inkomna ansökningar. Det är viktigt att du är noggrann när du fyller i din ansökan då den ligger till grund för vårt urval. Om du lämnar in ansökan på annat sätt är det viktigt att du anger annonsens referensnummer.
För att möta morgondagens utmaningar vill Eskilstuna kommunkoncern ha mångfald och välkomnar medarbetare med olika bakgrund. Vi arbetar för att våra arbetsplatser ska vara tillgängliga för alla.
Enligt skollagen (2010:800) krävs att registerutdrag från Rikspolisstyrelsens belastningsregister uppvisas i samband med anställning för den här tjänsten.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ewa Kälvehed
016-710 25 24
Fredrik Wetterling
016-710 26 42
Elin Engström, Rekryteringskonsult
016-710 51 39
Jannice Kloibhofer, Rektor
016-710 18 11
Rekryteringsenheten (övrig tid)
016-710 70 77
Namn på facklig företrädare lämnas vid förfrågan
Jannice Kloibhofer finns enbart tillgänglig veck
Elin Engström finns tillgänglig vecka 28-29 och
Robert Isaksson
016-710 12 37
Kent Karlsson
016-710 11 30