OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Du har säkert fått frågan "Vad jobbar du med?". I Bjuvs kommun ställer vi istället frågan "Vad jobbar du för?"
Vi arbetar för utveckling, hållbarhet, jämlikhet och framtiden för att tillsammans forma ett helt samhälle.
Vad jobbar du för?
I Bjuvs kommun byggs och planeras det mycket, här utvecklas både livsmiljöer och arbetsmetoder. I denna utveckling har byggnadsförvaltningens nämndsekreterare en nyckelroll! Du kommer att få arbeta på byggnadsförvaltningen, där vi jobbar med bygglov, detaljplaner, strandskydd och geodata. Under 2022 kommer vi dessutom utöka förvaltningen med en miljöavdelning. Vi är en liten förvaltning med god sammanhållning och här kommer du bland annat få ansvara för nämndsadministrationen och vara en av förvaltningens två administratörer. Din närmaste kollega är administrativ handläggare och har framför allt fokus på administrationen kopplat till bygglovshanteringen, medan ditt uppdrag blir främst kopplat till nämnden och den övergripande administrationen på förvaltningen. Du kommer alltså få ett varierat uppdrag där du har stor möjlighet att påverka din roll. Din arbetsplats kommer att vara på kommunhuset, som bara ligger ett stenkast från pågatågstationen.
Välkommen med din ansökan!
ARBETSUPPGIFTER
I denna roll kommer du att vara sekreterare till byggnadsnämnden, vilket bland annat innebär att göra kallelser, skriva protokoll och vara ett stöd till politikerna och den politiska processen. Du kommer också att vara en av förvaltningens två administratörer, vilket är ett mycket brett uppdrag. Du kommer få jobba med arkivet, kontering, fakturering, utskick, inköp, posthantering, diarieföring, ta fram statistik och mycket mer. En god vana vid att arbeta digitalt och med olika digitala system är en stor fördel för den här tjänsten, då vi arbetar för att bli mer digitala. Eftersom Bjuv är en liten kommun lär du även få hjälpa till med andra frågor förvaltningen arbetar med. Du arbetar kontinuerligt med att effektivisera arbetsprocesser och du ger alltid medborgarna hög service och ett professionellt bemötande.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har för tjänsten relevant utbildning och kompetens inom administration, gärna från någon kommun. Vi vill också att du kan det här med fakturering, kontering och andra delar av den ekonomiska administrationen. Erfarenhet av att ha arbetat som nämndsekreterare är starkt meriterande, liksom kunskaper om EDP Vision, Geosecma och Ciceron. Det är ett stort plus om du har erfarenhet av och engagemang för att digitalisera kommunala verksamheter.
För den här tjänsten krävs noggrannhet och känsla för service. Du relaterar till människor på ett lyhört och konstruktivt sätt och du älskar att hjälpa andra och att hitta lösningar. Du behöver vara duktig på att planera och organisera och ta ansvar för och driva dina uppgifter framåt. Hög kvalitet och gott resultat är självklarheter för dig. Du är bra på att formulera dig på svenska i tal och skrift och du anpassar din kommunikation till mottagaren. Är du en person med strategisk blick för hur verksamheten kan utvecklas för att förverkliga organisationens mål är det ett plus.
För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.
ÖVRIGT
Bjuvs kommun är en del av Familjen Helsingborg. Familjen Helsingborg är människor som möts, platser som stimulerar och sammanhang som utvecklar. Här växer både människor och företag.
Känslan skapar Familjen Helsingborg.
Vi är: Bjuv, Båstad, Helsingborg, Höganäs, Klippan, Landskrona, Perstorp, Svalöv, Åstorp, Ängelholm och Örkelljunga.
familjenhelsingborg.se