Nämndsekreterare till Ekerö kommun

Arbetsbeskrivning

Vi har bestämt oss! Vi ska bli en kommun i framkant – och har allt som krävs för att lyckas. Korta beslutsvägar, samarbete över verksamhetsgränser och viljan att våga mer. Våra höga ambitioner ger dig med eget driv möjligheter att växa och skapa positiv förändring för medborgarna. Som medarbetare i Ekerö kommun får du en värdefull roll i vår unika övärld – och vi ser fram emot din ansökan.


KOMMUNKANSLIET har en central roll i den demokratiska processen och ansvarar för nämndsekretariat, registratur och informationshantering, arkiv, kommunövergripande utredningar och samordning av kommunens kvalitetsarbete. Kommunkansliet är en del av Kommunledningskontoret.Jobba i Ekerö kommun

Bli en nyckelperson i vårt team! 
Är du en strukturerad och engagerad person som brinner för att skapa ordning i administrativa processer? Vill du ha en viktig roll i den politiska beslutsprocessen på kommunal nivå? Då kan detta vara tjänsten för dig! 

Vi tror på dig och din förmåga – därför ger vi dig stort utrymme i din roll. Många som jobbar hos oss uppskattar förtroendet och ansvaret de får i vår kommun, eftersom det bidrar till mycket lärande och utveckling i vardagen. För att lyckas är du trygg i dig själv, ditt yrke och har förmågan att både ta för dig – och sätta gränser.

Arbetsbeskrivning
Kommunkansliet söker en erfaren nämndsekreterare till socialnämnden som vill vara en central del i vår verksamhet. I denna roll kommer du att samordna de administrativa processerna kring nämndens arbete och dess individutskott. Du arbetar nära förvaltningsledningen, chefer och handläggare och är en viktig länk i att säkerställa att allt fungerar smidigt. I tjänsten ingår arbete kvällstid i samband med nämndsammanträden. 

Dina ansvarsområden inkluderar: 


• Samordning och planering av nämndprocessen
• Ansvar för att skicka ut kallelser och upprätta protokoll
• Vara sekreterare vid nämndens och individutskottets möten och stötta ordföranden i dessa sammanhang
• Hantera och arkivera allmänna handlingar
• Delta i utvecklingsprojekt 
• Ge stöd i förvaltningsrättsliga frågor tillsammans med dina kollegor. 


Kvalifikationer

Vem är du? Vi tror att du har erfarenhet av administrativt arbete inom offentlig sektor och att du har ett genuint intresse för samhällsfrågor. Du har dessutom en relevant utbildningsbakgrund inom statsvetenskap, juridik eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms som likvärdig. Du är väl förtrogen med hur en kommun styrs och hur den kommunala beslutsprocessen fungerar. 

Vi ser gärna att du också: 


• Har erfarenhet av nämndadministration och hantering av allmänna handlingar 
• Har kunskap och erfarenhet av socialtjänstens lagstiftning


Personliga egenskaper

Vi söker dig som:


• Har förmåga att leda, planera och samordna processer i nära samarbete med andra
• Är noggrann, strukturerad och tar ansvar för dina arbetsuppgifter
• Kan anpassa dig snabbt till förändringar och har ett utvecklingsinriktat synsätt
• Kommunicerar tydligt och har lätt för att uttrycka dig i både tal och skrift. 

Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper. 

 

Varför ska du söka? Hos oss får du möjligheten att vara en viktig del i en dynamisk miljö där utveckling och effektivitet står i fokus. Om du vill arbeta i en roll där du både kan bidra med din erfarenhet och fortsätta utvecklas, så är detta rätt plats för dig!

Urval och intervjuer sker löpande under ansökningstiden.

Tillträde: Snarast eller enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Anställningsform: Tillsvidare

Så tar du dig till Ekerö kommun

Om Ekerö kommun
Vi är en mängd olika verksamheter som tillsammans skapar en unik kommun – där vi alla hjälps åt över enhets- och verksamhetsgränser.
Vi lever vår värdegrund som innebär ett stort engagemang, god kommunikation med öppen dialog och ett professionellt förhållningssätt. Som en mindre kommun i stockholmsregionen kan vi både erbjuda närhet till varandra och en ambitiös utvecklingsresa. För att bli en kommun i framkant behöver vi fylla på med nya perspektiv, och vi hoppas att du vill vara med och bidra med dina.

Ekerö kommun vill vara en attraktiv arbetsgivare och strävar efter ett tydligt fokus på hållbarhet. Under förutsättning att verksamhetens möjlighet att uppfylla sina mål kvarstår, har kommunen en positiv inställning till distansarbete när så är möjligt.

Vi erbjuder t.ex. friskvårdsbidrag, löneväxling till pension, växling av semesterdagstillägg till lediga dagar och rökfri arbetstid.
För att kvalitetssäkra vår rekryteringsprocess ber vi dig att skicka in ansökan digitalt, och inte via e-post eller post.

Vi har redan tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring och vill inte ha kontakt med mediasäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Sektionschef Christina Almelund
08-560 391 00
Sektionschef Britt-Marie Fransson
08-560 391 64
Biträdande sektionschef Ulrika Kannebäck Hagala
08-560 392 26
Rektor Inga-Lill Håkansson
08-564 108 20
Biträdande rektor Marika Zetterberg
08-564 108 20
Margit Hammarström, Kommunal
08-12457783
Anna-Klara Essén, Förskolechef
0736604044
Eva Svensson, Lärarförbundet
08-12457382
Britt-Marie Fransson, Enhetschef
08-124 571 64
Louise Dagerholm, Biträdande enhetschef
08-124 572 26

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Ekerö kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 11 oktober 2024
  • Ansök senast: 3 november 2024

Besöksadress

Tappströmsvägen 2 17823 EKERÖ
None

Postadress

Box 205
EKERÖ, 17823

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024