OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
40 minuter från Stockholm har Trosa kommun blivit ett val för människor som söker en trivsam livsmiljö vid havet med möjligheter i boende och närhet till storstadsregionen. Idag går direktbuss flera gånger per dag mellan Liljeholmen och Trosa. Kommunen omsätter cirka en halv miljard och har drygt 700 anställda. Se mer på www.trosa.se
Kanslienheten tillhör kommunkontoret som i dagsläget består av ett 30-tal anställda som jobbar för att på bästa sätt ge stöd och service till kommunens verksamheter.
ARBETSUPPGIFTER
Då en av våra kollegor valt att gå vidare till nya utmaningar inom organisationen, söker vi en ny medarbetare till kanslienheten. Kanslienheten ansvarar för kommunens ärendeberedning, diarium, kommunarkiv, sekreterarskap i nämnder/kommunala bolag och överförmyndarverksamhet. Kanslienheten ansvarar också för att genomföra kommunövergripande utredningar, att ge kommunens förvaltningar vägledning i kommunaljuridiska frågor, samt att administrera allmänna val.
Som medarbetare på kanslienheten kommer du att få fördjupade kunskaper inom ett flertal av kommunens kärnområden och en inblick i den kommunala verksamheten i stort.
I arbetet som nämndsekreterare samordnar du flödet av ärenden från tjänstemannaorganisationen till några av kommunens nämnder och utskott. Du ansvarar för formalia före, vid och efter sammanträden, kvalitetsgranskar beslutsunderlag, bistår med visst juridiskt stöd och handlägger ibland egna ärenden. Arbetsuppgifterna är varierande och kräver struktur och kvalitetsmedvetenhet.
KVALIFIKATIONER
Du har högskoleutbildning med samhällsvetenskaplig inriktning mot statsvetenskap, juridik eller liknande.
Vi ser gärna att du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av att ha arbetat i en politiskt styrd organisation.
Du ska kunna arbeta självständigt och har ett utvecklat ordningssinne och administrativ förmåga. Du är skicklig på att uttrycka dig i tal och skrift.
Du kommer dagligen ha kontakt med tjänstemän och politiker inom kommunen vilket innebär att du måste vara serviceinriktad och ha en god samarbetskompetens. Du måste också vara flexibel och kunna delta i övriga uppgifter som enheten ansvarar för, till exempel diarieföring, arkivvård och valadministration.
B-körkort.
ÖVRIGT
Vi strävar efter en jämn könsfördelning och ser mångfald som en styrka och välkomnar därför sökande med olika bakgrund.
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt personuppgiftslagen.
Varmt välkommen med din ansökan!
Kontaktpersoner på detta företaget
IT-chef Tommy Biserud
0156-520 20
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Kanslichef Jakob Etaat
0156-520 06
Kanslichef Helena Edenborg
0156-520 00 (vxl)
Personalchef Torbjörn Unnebäck
0156-520 00 (vxl)
Personalsekreterare Jenny Eriksson
0156-520 00 (vxl)
Ekonomichef Margareta Smith
0156-520 92
HR-konsult Catarina Lindgren
0156-520 69
Enhetschef serviceenheten Gunilla Persson
0156-520 11
Turistchef Malin Karlsson
0156-522 22