OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Är du utbildad statsvetare eller har du kanske en registratorutbildning? Vill du få chansen att arbeta i en viktig och stimulerande roll och att ingå i en engagerad och kompetent arbetsgrupp?
Vi söker nu en nämndsekreterare till Karlstads kommun, med start omgående. Låter detta som något för dig?
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid, via Poolia, med start omgående. Sök redan idag, urval och intervjuer sker löpande.
Rollen som nämndsekreterare hos Karlstads kommun avser ett vikariat på 6 månader, med eventuell möjlighet till förlängning. Du arbetar med protokollföring, diarieföring, möteskallelser samt övriga sekreteraruppgifter. Du arbetar i ett nära samarbete med interna kollegor i en diariegrupp och du kommer även att ha externa kontaktytor.
Start: Omgående
Placering: Karlstad
Omfattning: Heltid
ARbetstid: Måndag - fredag kl.08:00 - 17:00 med möjlighet till flex.
Dina arbetsuppgifter i huvudsak
* Protokollföring
* Diarieföring
* Upprätta möteskallelser
* Andra sekreteraruppgifter
Vem är du?
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning, gärna juridisk eller statvetenskaplig. Du bör ha några års erfarenhet av nämndsekreteraruppgifter eller andra likartade uppgifter.
Då arbetet innebär att behandla och till viss del producera formella texter är det av största vikt att du har förmågan att uttrycka dig väl språkligt, i såväl tal som skrift. Rollen är även en serviceroll, där du behöver trivas med att prata inför stor publik och besvara frågor om hantering av allmänna handlingar från medborgare.
Du bör ha en förståelse för digitalisering och trivs med att arbeta med digitala arbetsverktyg.
Har du tidigare arbetat med ärendehanteringssystemet LEX ses det som meriterande.
Som person är du:
- Serviceinriktad
- Strukturerad
- Samarbetsvillig
- Kommunikativ
- Prestigelös
Välkommen med din ansökan!
Om verksamheten
Till oss vänder sig många av Sveriges attraktivaste arbetsgivare när de vill rekrytera eller hyra in personal. Med ett brett spann av tjänster, från kontorschefer och kontorsassistenter till chefssekreterare och orderadministratörer, kan vi ge dig stimulerande och utvecklande uppgifter i en miljö som passar dig och dina önskemål.
Att vara konsult passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät.
Kontaktpersoner på detta företaget
Linda Axäng
+46 73 944 57 02
Anna Pernås
019-7663708
Jenny Berg
Katerina Avraam
Anna Pernås
Linda Axäng
Anna-Karin Skoog
Jenny Berg
+46 72 074 19 99
Anna-Karin Skoog
+46 19 766 37 06
Linda Axäng
+46 766 37 02