OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
Vill Du arbeta i navet av den demokratiska processen i nära samverkan med tjänstemän och politiker i kommunens ledning? I denna roll som nämndsekreterare hos Kinda Kommun arbetar du för vård- och omsorgsnämnden samt bildningsnämnden med bland annat beredningsfrågor, sekretariat, efterhantering, ärendehantering och registratur. Här arbetar du utifrån Kinda kommuns värdegrund; framåtanda, ansvarskänsla och dialog.
Som nämndsekreterare har du en aktiv och viktig roll i samarbetet inom kansliet samt med förvaltningar i ärendehantering och nämndarbete. Du arbetar i nära samarbete med förvaltningscheferna.
Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar hos Randstad som hos andra arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.
Ansvarsområden
Du har i din roll som nämndsekreterare ansvar för administration kopplat till bildningsnämnd samt vård- och omsorgsnämnd med tillhörande utskott. Som nämndsekreterare ansvarar du för beredning och ärendehanteringsprocessen mellan förvaltningar och nämnder. Du är navet i organisationernas ärendehanteringsprocess. I arbetsuppgifterna ingår sekreterarskap och du bidrar med stöd till tjänstpersoner och politiker i administrativa processer.
Du stöttar organisationen i kommunrättsliga frågor, offentligrättslagstiftning och kommunalrätt. Du kommer att upprätta och handlägga yttranden, svara på remisser och författa skrivelser av juridisk karaktär. I arbetsuppgifterna ingår att initiera, planera och utföra olika typer av utredningar, arbeta fram beslutsunderlag samt föredra ärenden. Utifrån din kompetens och verksamhetens behov kan andra arbetsuppgifter och ansvarsområden tillkomma.
Som person är du serviceinriktad och lägger stor vikt vid att ge god service till medborgare, medarbetare, förtroendevalda och medier. Du är analytisk och strukturerad med förmåga att se både vikten av detaljer och helheten. Du är en skicklig samordnare och kan arbeta självständigt med att planera, strukturera och prioritera dina arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. Du är flexibel och trivs med ett högt arbetstempo. Du är lyhörd och kan skapa förtroende med såväl övriga tjänstemän som politiker och medborgare. Du är en god kommunikatör och kan uttrycka dig tydligt och pedagogiskt i komplexa frågor i såväl tal som skrift.
Arbetstider
Heltid, konsultuppdrag med start i november t.om april. Möjlighet till förlängning och/eller övertag av kund.
Kvalifikationer
Högskoleutbildning med inriktning statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik, offentlig upphandling eller motsvarande som arbetsgivaren bedömer likvärdig
Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
Mycket goda kunskaper i Svenska
Det är meriterande med tidigare erfarenhet av politiskt styrda organisationer och kommunalrättsligt arbete
Ansökan
Urval sker löpande, sök därför så snart som möjligt. Sista ansökningsdag 1/11
Om företaget
Kinda består av ca 10 000 medborgare som tillsammans bygger och utvecklar kommunen. Samverkan är en förutsättning för utveckling och vi arbetar med medborgardialog och med andra kommuner för kunskapsutbyte och tillväxt. Vi har bra kommunikationer till Linköping och därifrån ut till hela världen. Täta expressbussavgångar innebär bra pendlingsmöjligheter.
För oss som jobbar i Kinda kommun är det viktigt med framåtanda, ansvarskänsla och dialog.
Kinda kommun är en del av det vackra East Sweden och ligger i södra delen av Östergötlands län. Centralort är Kisa och kommunen är en av de 42 kommuner som har ett tidigare municipalsamhälle som centralort. Kommunen bildades 1974 efter sammanslagning av Södra, Norra och Västra kommun.
Kontaktpersoner på detta företaget
Daniella Petersen
Cecilia Mannheimer
Emelie Özgun
Pontus Adolfsson
Konsultchef Katja Löfström
Maria Johansson
Maria Öhlander
072-9889604
Jonna Blom
Emelie Özgun
0729889603
Konsultchef Camilo Garcia Sanchez
0729889044