Nämndsekreterare till kommun

Nämndsekreterare till kommun

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi nämndsekreterare till kommun med start i juli/augusti. Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av hur nämndprocessen fungerar och lagkraven på protokollföring.

Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare kommer du primärt arbeta mot samhällsbyggnadsavdelningens nämnder. Arbete kommer även att förekomma mot andra nämnder som servas av kanslienheten. Som nämndsekreterare kommer du kalla till möten, publicera handlingar, stödja chefer och handläggare i framtagande av beslutsunderlag, sköta kontakt med nämndens ordförande och förvaltningschef, skriva protokoll under sammanträde, expediera protokoll och anslå detsamma.
Vem är du?
Vi söker dig som är självgående, har god samarbetsförmåga, tydlig, är strukturerad samt har god problemlösande analysförmåga. Du tycker om att skapa ordning och strukturer men samtidigt har du ett pragmatiskt förhållningssätt. Du är en god stilist, är intresserad för digitala lösningar, har hög social kompetens och tycker om att samarbeta med andra. Vidare motiveras du av utveckling, förändring och nytänkande både hos dig själv och dina kollegor. Du är van vid att presentera underlag muntligt och skriftligt samt har god förmåga att planera ditt eget arbete och även hur det passar in i ett större sammanhang. För att vara kvalificerad för tjänsten har du även:

• Avslutad gymnasieutbildning, meriterande är om du har högskoleutbildning inom relevant område
• Några års erfarenhet av nämndsekreteraruppgifter eller andra likartade uppgifter, tex hur nämndprocessen fungerar och lagkraven på protokollföring
• Erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystem

Du erbjuds
Ett uppdrag som nämndsekreterare på en kommun norr om Stockholm. Uppdraget omfattar heltid med start i juli/augusti och pågår tom. oktober/november 2022. Detta är ett konsultuppdrag, vilket innebär att du kommer vara anställd av Jurek men arbeta ute hos vår kund. Då urvalsprocessen sker löpande så ser vi gärna att du registrerar din ansökan med CV så snart som möjligt. För frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta konsultchef Kajsa Lidén på kajsa.liden@jurek.se 
Om verksamheten
Jurek Rekrytering & Bemanning är ett starkt växande företag med fokus på flexibla och kundanpassande rekryterings- och bemanningslösningar. Genom vårt nytänkande och entreprenöriella arbetssätt är vi unika i Sverige idag. Våra uppdrag är främst inom juridik, ekonomi, HR/Administration samt marknad och management.

Du är varmt välkommen att ansöka till denna tjänst via vår hemsida www.jurek.se 

Vi tar inte emot ansökningar via email.

Kontaktpersoner på detta företaget

Malin Sjöström
0709-721470
Susanna Filipsson

Rakel Jarl

Caroline Frödén
0766 33 14 44
Jenny Larsson

Ulriikka Uittomäki

Berivan Mohammed

Malin Alexandersson

Thomas Eklöf

Rakel Jarl
070-972 13 52

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jurek Rekrytering & Bemanning AB
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 20 maj 2022
  • Ansök senast: 6 juni 2022

Besöksadress

Biblioteksgatan 11, Stockholm
None

Postadress

Biblioteksgatan 11
Stockholm, 11146

Liknande jobb


22 november 2024

Office Assistant

11 november 2024