Nämndsekreterare till kommun med start omgående

Arbetsbeskrivning

Har du tidigare arbetat som sekreterare? Är du intresserad av att fortsätta på inslagen bana hos en kommun vars ansvarsområde är att bidra med ett brett och kvalificerat administrativt stöd genom hela ärendehanteringsprocessen? Då kan tjänsten som nämndsekreterare vara din nästa utmaning. Ansök redan idag då urval sker löpande då det är ett omgående behov!

Om tjänsten
Tjänsten är ett konsultuppdrag på heltid med start omgående och förväntas pågå i sex månader, med chans till förlängning!

Dina arbetsuppgifter i huvudsak
Som nämndsekreterare på kommunstyrelsens förvaltning kommer du att delta i kommunens nätverk för nämndsekreterare och aktivt arbeta med utvecklingen av nämndprocessens olika delar ur ett kommunövergripande perspektiv. Du arbetar nära den politiska ledningen och du kommer vara ett stöd för de förtroendevalda liksom för handläggare och chefer på förvaltningen. Du kommer även att vara backup för andra nämndsekreterare och kommunsekreterare.

Du kommer att vara sekreterare i nämnder, utskott, råd och beredningar som lyder under kommunfullmäktige. I rollen ingår att arbeta med beredning av ärenden, utskick av kallelse och handlingar inför sammanträde, mötesadministration och protokollföring.

Tjänstgöring utanför kontorstid ingår i uppdraget då flera av de politiska organen sammanträder sen eftermiddag och kväll.

Vem är du?
Vi söker dig som har högskoleexamen med relevant inriktning som t.ex. statsvetare, samhällsvetare eller jurist. Som person är du strukturerad, stabil, serviceinriktad och social. Du har en fallenhet för ordning och reda och en förmåga att överblicka, samordna och prioritera. Du har lätt för att lära dig olika IT-system och tillämpar ett digitalt arbetssätt.

Meriterande erfarenheter för tjänsten:
- Nämnd- eller styrelseadministration
- Ärendehanteringssystem, kommunen arbetar i W3D3 men det är inte ett krav
- Erfarenhet av politik och kännedom om förtroendevaldas uppdrag
- Kommunallag, förvaltningslag, offentlighet och sekretess
- Hålla presentationer och utbildningar
- Vana att skriva formella handlingar

Om verksamheten
Konsultrollen passar dig som på kort tid vill skaffa dig bred erfarenhet. Vi erbjuder dig chansen att arbeta på populära arbetsplatser med välkända varumärken där du kan utveckla din kompetens och bredda ditt CV. Du kommer att trivas som konsult om du söker en värld av spännande uppdrag och nya kontaktnät. Vid din sida har du din konsultchef som agerar bollplank och stöttar dig i att lyckas på dina uppdrag. Vi vill att du ska må bra och trivas med oss på Poolia. Därför erbjuder vi dig friskvårdsbidrag, rabatter på olika träningsanläggningar och ordnar regelbundet sociala aktiviteter. Självklart omfattas din anställning på Poolia av kollektivavtal, försäkringar, tjänstepension samt företagshälsovård.

Urval och intervjuer sker löpande och tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag. Varmt välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Arkestål

Mikael Andersson
mikael.andersson@poolia.se
Lovisa Stehn
lovisa.stehn@poolia.se
Andrea Bergkvist

Staffan Rosenberg
08-555 65239
Mikael Andersson

Eva Nilsson
08-555 65 312
Petra Fryxell
08-555 652 25
Jessica Heikkilä
08-555 650 26
Eva Nilsson

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Poolia Office Professionals AB
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 9 mars 2022
  • Ansök senast: 17 mars 2022

Besöksadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
None

Postadress

Kungsgatan 57 A, Box 207
Stockholm, 10124

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024