Nämndsekreterare till kommunstyrelsens kansli

Arbetsbeskrivning

I Flens kommun tror vi på mångfald, delaktighet och samverkan som en möjlighet att göra skillnad och påverka. Tillsammans tar vi ansvar för och utvecklar livskvaliteten i livets alla faser. Vi rustar för utveckling och behöver dig som kan bidra med engagemang, vilja och uthållighet. Klimatet är vänligt och tillitsfullt och ger medarbetare utrymme att växa.

Välkommen till Flens kommun - Sörmlands hjärta.

Arbetsplats

Kommunstyrelsens kansli är en central stöd- och servicefunktion i kommunen för både förtroendevalda och tjänstemän. Kansliet ansvarar bland annat för det administrativa arbetet med sammanträden i kommunfullmäktige och kommunstyrelse.  Du kommer att ingå i en arbetsgrupp med en kommunsekreterare, en ärendesamordnare och en arkivarie. På arbetsplatsen är det positiv stämning med god samverkan mellan arbetskamraterna.

 

Kommunstyrelsens kansli tillhör utrednings- och strategiavdelningen på kommunledningsförvaltningen. Inom avdelningen finns flera olika funktioner som exempelvis kommunikation och utredning.

 

Arbetsuppgifter

Det här arbetet är för dig som är intresserad av samhällsfrågor och särskilt de demokratiska och de politiska processerna.

 

Som nämndsekreterare ansvarar du, tillsammans med kollegorna, för arbetsuppgifter som förekommer på ett kansli som att ta hand och processer och rutiner kopplade till den politiska beslutsgången. Arbetsuppgifter som ingår är postöppning, diarieföring, arkivering och annan administration. Du kommer även att att sammanställa sammanträdeshandlingar, upprätta kallelser och skriva protokoll till kommunstyrelsen,  dess utskott och råd. Du kommer att ha nära och täta kontakter med förtroendevalda, handläggare och allmänhet. Inom kommunen arbetar vi flexibelt vilket innebär att även andra arbetsuppgifter kan bli aktuella. Som nämndsekreterare är du en viktig del för att skapa ett effektivt och kvalitetssäkert ärendeflöde i kommunen.

 

Kvalifikationer

Vi söker en strukturerad person med en relevant akademisk utbildning, gärna med inriktning statsvetenskap, samhällsvetenskap eller juridik. Kunskap om, eller erfarenheter från, offentlig förvaltning och de lagar som styr verksamheten är önskvärd. Du behöver kunna  uttrycka dig väl i tal och skrift och känna dig bekväm med att tala inför grupper. Särskilt meriterande är tidigare erfarenhet av liknande arbete.

 

Omfattning/varaktighet

Heltid, tillsvidareanställning. Tillträde enligt överenskommelse.

 

Lön

Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.

 

Kontakt

Mer information lämnas av utrednings- och strategichef Sara Molander, 0157-430030 och kommunsekreterare Anna Wallenberg, 0157-430042.

Fackliga företrädare nås via kommunens växel, 0157-430000.

 

Välkommen med din ansökan senast den 5 april 2017! 

 

 


Flens kommun erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Flens kommun har subventionerad friskvård och är en rökfri arbetsplats. Se även vår hemsida www.flen.se för övrig information.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Flens Kommun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Flens kommun tillämpar individuell lönesättning.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 21 mars 2017

Liknande jobb


Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

23 december 2024

Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024