OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har nära 17 000 invånare och ca. 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande. Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.
På miljö- och samhällsbyggnadsförvaltningen arbetar ca 40 medarbetare indelade i fem enheter på uppdrag av kommunstyrelsen och bygg- och miljönämnden. Enheterna är central administration, bygg- och miljö, fastighet, gata/VA samt plan och exploatering. Förvaltningen driver kommunens samhällsplanering, miljö-, klimat- och naturvårdsarbete och ansvarar för en god och hållbar boendemiljö för Salems invånare. Förvaltningen har en god stämning och ett klimat där medarbetare samarbetar inom och mellan enheter.
ARBETSBESKRIVNING
Som nämndsekreterare har du en samordnande och drivande roll i arbetet med kommunstyrelsens tekniska utskott. Du är sekreterare vid de sammanträden som kommunstyrelsens tekniska utskott har och upprättar kallelser, dagordningar samt protokoll. Arbetsuppgifterna innefattar även ärendeberedning, kontroll av ärendeflöden, planering samt att bistå vid framtagande av tjänsteskrivelser. Arbetet sker i nära samarbete med nämndens politiker, förvaltningschef och enhetschefer.
I rollen ingår också administrativa uppgifter som registrering/diarieföring och arkivvård. Likaså att hålla ihop förvaltningens arbete med internkontroll, att vara webb- och kommunikationssamordnare på förvaltningen samt att samordna arbetet med GDPR. Ytterligare ansvarsområden innebär att tillsammans med förvaltningens registrator utveckla administrativa processer, som exempelvis dokumenthantering, att tillhandahålla rutiner och att kommunicera dessa till medarbetarna på förvaltningen. Detta innebär att du har en central roll på förvaltningen och ett nära samarbete med övriga medarbetare på den egna enheten och med övriga enheter inom förvaltningen.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, arkivvetenskap, administration eller motsvarande, alternativt arbetslivserfarenhet som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Har du tidigare erfarenhet från rollen som nämndsekreterare, gärna i en politiskt styrd verksamhet, är det meriterande. Det är också meriterande att du har kunskap om lagar som styr offentlig förvaltning, som kommunallagen, förvaltningslagen samt dataskyddsförordningen. Vi ser gärna också att du är van att arbeta i ärendehanteringssystem. Du behöver vara en god kommunikatör och behärska god svenska i tal och skrift.
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och för att du ska passa i rollen behöver du vara positiv, prestigelös och strukturerad. Vidare ser vi det som viktigt att du är kvalitetsmedveten och har ett serviceinriktat förhållningssätt. Du behöver vara flexibel och självgående, men även tycka om att samarbeta med andra.
Välkommen in med din ansökan!
ANSTÄLLNINGSVILLKOR
Tillsvidareanställning, provanställning kan komma att tillämpas.
Heltid
Tillträde enligt överenskommelse.
Sista ansökningsdag 2022-01-24
Intervjuer kan ske löpande under ansökningstiden.
För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.
Varmt välkommen med din ansökan!
Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.
Kontaktpersoner på detta företaget
Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef
Micael Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund