OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår kommun är expansiv med strax över 26 000 invånare. Vi har nära till varandra och nära till resten av världen, kommunikationerna är utmärkta. Mjölby kommuns vision sammanfattas i en slogan: "Världsvan och hemkär". "Världsvan" står för öppenhet, nytänkande, vilja att växa och tro på framtiden. "Hemkär" står för stolthet och glädje över hembygden. Hos oss är det enkelt att leva ett gott liv. Service- och teknikförvaltningen ansvarar för kommunens vatten- och avloppssystem, avfallshantering, gator, gång- och cykelvägar, torg, parker och andra offentliga miljöer. Förvaltningen ansvarar också för kommunala fastigheter, exempelvis förskolor, skolor, äldreboenden och fritidsanläggningar. I uppdraget ingår även hantering av ny- och ombyggnader, hyresavtal för äldreboenden, bostadsanpassningsbidrag och kolonilotter.
Vill du veta mer om oss? Besök oss på www.mjolby.se
Nämndsekreterare
Arbetsbeskrivning
I din roll som nämndsekreterare arbetar du på förvaltningens administrativa avdelning, nära politikerna i tekniska nämnden och förvaltningsledningen. Som sekreterare är du närvarande vid nämndens sammanträden och ärendeberedning. I ditt arbete ingår att hantera uppgifter runt nämndprocessen, bevaka att ärenden kommer upp för beslut, att kvalitetsgranska beslutsunderlagen och att utföra vissa utredningsuppdrag.
I din roll som kommunikatör ansvarar du för samordningen av förvaltningens interna och externa kommunikation. Du ska producera och publicera texter till vårt intranät och kommunens externa webbsite. Andra arbetsuppgifter är planering av kommunikationsinsatser och produktion av informationsmaterial. Även övriga utredningsuppdrag kan förekomma.
Kvalifikationer
Du har relevant högskoleutbildning, gärna med inriktning mot offentlig förvaltning. Det är en fördel om du har erfarenhet av arbete i en politiskt styrd organisation och har kunskaper i kommunalrätt. Det är meriterande om du också har arbetat som nämndsekreterare och/eller kommunikatör.
Vi lägger stor vikt vid personlig lämplighet. Du är strukturerad, engagerad, prestigelös, lösningsinriktad och kreativ. Du är självständig och noggrann och har förmåga att skapa och behålla goda relationer. Dessutom har du IT-vana och god kommunikativ förmåga både när det gäller tal och skrift.
Ansök redan idag!
Passar du in på ovanstående profil, tveka inte att ansöka redan idag! Glöm inte att motivera så utförligt som möjligt varför just du är lämplig för denna tjänst.
Ansökan tar vi emot genom att du registrerar dig i vår databas. Vi tar ej emot ansökningar via e-post. För mer information om uppdraget är du välkommen att kontakta ansvarig rekryterare Örjan Högberg, 0700-90 14 12.
OBS! Intervjuer kommer att hållas den 1 september.
Välkommen till Unik Resurs!
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84