OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Detta är ett konsultuppdrag via oss på Manpower.
Kunden är en myndighet i Södertälje och beräknas starta omgående och löpa i 6 månader inledningsvis.
Nu söker vi en nämndsekreterare till myndighet i Södertälje!
Den vi söker kommer att vara sekreterare i nämnd eller andra politiskt tillsatta organ. I uppdraget ligger att förbereda sammanträden, boka möteslokal och administrera beslutsunderlag till mötesdeltagarna. Man skriver protokoll, ser till att protokoll justeras och expedieras. Det ingår också att kunna hjälpa till med att formulera förslag till beslut i beslutsunderlagen till kommande sammanträden.
Krav
Du har en samhällsvetenskaplig högskoleutbildning exempelvis med inriktning på statsvetenskap eller beteendevetenskap eller annan utbildning/erfarenhet som bedöms likvärdig.
Du har minst två års erfarenhet av administrativt arbete.
Meriterande
Du har tidigare haft uppdrag som sekreterare och gärna som nämndsekreterare.
Du har erfarenhet av att ha arbetat i offentlig förvaltning, gärna i en politiskt styrd organisation.
Personliga egenskaper:
För det här uppdraget är det viktigt med
* noggrannhet
* analytisk förmåga
* flexibilitet
* och känsla för service.
Du behöver kunna arbeta självständigt och ha god samarbetsförmåga, eftersom många arbetsprocesser berör ett stort antal personer. Man ska kunna uttrycka sig klart och lättbegripligt i tal och skrift.
Arbetsplatsen finns i Södertälje. Det är nära till Södertälje centrum, pendeltåg, bussar med en fantastisk utsikt över staden och kanalen.
Nuvarande arbetsgrupp består av fem nämndsekreterare, två registratorer, en kanslisekreterare, en samordnare och två arkivarier.
Kansliet administrerar styrelsens, fullmäktiges och nämndernas sammanträden genom utskick av kallelser och handlingar samt upprättande av protokoll. Vid kansliet registreras och diarieförs post till fullmäktige, styrelsen och nämnderna.