OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Värmdö är en förtrollande vacker plats i förändring där modiga medarbetare får saker gjorda. Genom tillit, handlingskraft och öppenhet, får våra medarbetare möjlighet att göra livet bättre för invånarna. I Värmdö ska varje medarbetare uppnå frihet att växa, frihet att välja väg, frihet att göra skillnad. Värmdö. Möt friheten.
Som nämndsekreterare erbjuder vi dig ett omväxlande arbete i en utvecklande och stimulerande
verksamhet, där du dagligen får möjlighet att göra skillnad.
Hos oss välkomnas du till en verksamhet som präglas av engagemang, hög kompetensnivå och samverkan.
Nämnd- och registraturenheten ingår i kommunledningskontoret som ansvarar för strategiskt
verksamhets- och ledningsstöd samt säkerställer samordning inom hela kommunförvaltningen. Du blir en viktig del av en enhet som utgörs av samordnare, nämndsekreterare, registratorer och
arkivarie
Arbetsbeskrivning
Som nämndsekreterare får du möjlighet att stödja den högsta tjänstemannaledningen och den politiska ledningsorganisationen i kommunen. Enheten har också uppdraget att i samarbete med andra inom kommunen leda och genomföra allmänna val och säkerställa att våra demokratiska val genomförs rätt och riktigt i enlighet med vallag och valmyndigheternas riktlinjer och vägledningar.
Huvudsakliga arbetsuppgifter:
- Som nämndsekreterare ansvarar du för sekreterarskapet i kommunens politiska nämnder, bolag, utskott och råd.
- Tillsammans med övriga nämndsekreterare inom enheten sköter ni hela kommunens nämndadministration vilket innebär att du som stödfunktion har tät kontakt med förvaltningen och förtroendevalda.
- Löpande sammanställa protokoll, samordna uppföljning av beslut och uppdrag inom nämnderna, upprätta vissa beslutsunderlag samt att hantera övriga administrativa uppgifter.
- Som nämndsekreterare deltar du i kommunens övergripande utvecklingsarbete gällande digital nämndadministration och dokumenthantering.
Kvalifikationer
För att lyckas i rollen behöver du ha:
- Relevant högskole-/universitetsutbildning inom t ex statsvetenskap.
- Kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor, samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser.
- God administrativa förmåga.
- Förmåga att uttrycka dig mycket väl på svenska i tal och skrift.
- God datorvana.
Vi ser det som meriterande om du har:
- Tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter.
- Erfarenhet av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
- Arbetat i digitalt ärende- och dokumenthanteringssystem.
Som person är du noggrann, strukturerad och har en utpräglad servicekänsla. Du har en förmåga att hantera många uppgifter samtidigt och har lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samtidigt som ditt arbetssätt präglas av noggrannhet. Det är av stor vikt att du kan arbeta i grupp och kan samarbeta med såväl kollegor som förtroendevalda.
Vi lägger stor vikt vid sociala kompetenser och personlig lämplighet.
Värmdö kommun erbjuder ett generöst friskvårdsbidrag, SL-kort mot nettolöneavdrag, semesterväxling till extra lediga dagar och mycket mer. Vi arbetar även aktivt för att skapa hälsofrämjande arbetsplatser med en god arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid.
Vi värdesätter de kvaliteter som mångfald tillför verksamheten och ser därför gärna sökande med olika bakgrund, livserfarenhet och könsidentitet till tjänsten.
Anställningen avser en tillsvidareanställning på heltid.
Ansökan görs med via denna länk: https://www.randstad.se/jobb/ansok/201427868
I denna rekrytering samarbetar vi med Randstad. Mer information får du av Lotta Carlsson på telefon 073 075 23 25.
Kontaktuppgifter till arbetstagarorganisationerna hittar du på https://www.varmdo.se/fackligaorganisationer eller via Servicecenter, 08-570 470 00. Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.