OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Alvesta kommun med drygt 20 000 invånare är en av södra Sveriges pärlor. En position som bygger på högkvalitativ kommunal service, ett framgångsrikt näringsliv och en bra blandning av tätorter och landsbygd. Lägg därtill en stark infrastruktur med järnväg, flyg och ett välutvecklat vägnät så förstår du varför Alvesta kommun är rätt val.
– Stor nog för att idéer skall födas och utvecklas
– Liten nog för att alla skall bli sedda och uppskattade samt korta beslutsvägar
Omsorgsförvaltningen ansvarar för kommunens verksamheter inom äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård. Inom omsorgsförvaltningen arbetar ca 700 personer.
ARBETSUPPGIFTER
Uppdraget som nämndsekreterare innebär huvudsakligen att ansvara för nämndadministrationen för omsorgsnämnden samt för kommunens samrådsorgan kommunala pensionärsrådet. I uppdraget ingår att upprätta och förbereda beslutsunderlag samt att bevaka att ärenden kommer upp för beslut. Tjänsten innebär även registrering av allmänna handlingar i nämndens diarium samt viss arkivhantering. Du ansvarar för att uppdatera information på kommunens hemsida, intranät, förvaltningens ledningssystem samt övrigt informationsmaterial exempelvis broschyrer. Övriga administrativa arbetsuppgifter förekommer också samt sekreterarskap åt förvaltningens ledningsgrupp.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk utbildning inom statsvetenskap, samhällsvetenskap, juridik eller någon annan likvärdig akademisk utbildning. Du har kunskap i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor samt i offentlighets- och sekretessbestämmelser. Kunskaper i den lagstiftning som reglerar omsorgsförvaltningens verksamhet är meriterande.
Du är noggrann och strukturerad i ditt arbetssätt, har en god förmåga att hantera många uppgifter samtidigt på ett effektivt sätt. Vidare har du lätt för att sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt för att utföra dina arbetsuppgifter självständigt. Du uttrycker dig väl på svenska i tal och skrift samt har en god kommunikativ förmåga. Som person är du serviceinriktad och har lätt för att samarbeta med kollegor och förtroendevalda. God datorvana är en förutsättning för arbetet.
Vi ser det som meriterande om du har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter och av att arbeta i en politiskt styrd organisation.
ÖVRIGT
Vi undanber oss samtliga annonsförsäljare.
Kontaktpersoner på detta företaget
Förvaltningschef Rose-Marie Eriksson
0472-154 60
Vision Michaela Månlycke
0472-595628
Enhetschef Mari Rydqvist
0472-151 28
Vårdförbundet Helen Roth
0472-151 06
Sjukgymnast Kicki Järvholm
0472-154 45
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Anita Skarp
0472-153 12
Enhetschef Servicebostäder och Dagcenter Marie Skoglund-Hansson
0472-153 15
Facklig företrädare nås genom kommunens växel
0472-150 00
Enhetschef Lise-Lotte Ruben- Klasén
0472-59 56 31
Enhetschef Birgitta Andersson
0472-15538