Nämndsekreterare till sektor välfärd

Nämndsekreterare till sektor välfärd

Arbetsbeskrivning

Ulricehamns kommun vill bli Sjuhärads bästa offentliga arbetsgivare. För att komma dit behöver vi de bästa medarbetarna, vill du bli bäst med oss?

Vi söker dig som är bra på det du gör, men vill bli ännu bättre! Det stämmer, du kommer till en framåt kommun; vi säger bara Lassalyckan, världscupen, Västgötaloppet, skidgymnasium med mera. Vi har också vandringsleder, sjöliv och underbara naturmiljöer som lockar till ett gött liv med fina boendemiljöer, relevanta jobb och meningsfull fritid. Som du förstår räds vi inte utmaningar, ska du jobba hos oss ser vi gärna att du också är modig, engagerad, glad och lite envis.

Sektor välfärd består av de fyra verksamheterna funktionsnedsättning, hemtjänst och hemsjukvård, individ- och familjeomsorg samt vård- och omsorgsboenden.
Sektorstödet i sektor välfärd är en enhet som arbetar med uppdrag i sektorns verksamhetsområden och består av systemförvaltare för Treserva och TES, utvecklingsledare, nämndsekreterare, administratör, personligt ombud, anhörigkonsulent och medicinskt ansvarig sjuksköterska.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare är du ansvarig för sektorns demokratiprocess och ansvarar för ärendeberedning och att till exempel utforma tjänsteutlåtanden till kommunstyrelsen. Du fungerar även som sekreterare i individnämnden. I tjänsten ingår olika former av utredningsuppdrag, både av formell art och mer verksamhetsspecifik. Även andra kvalificerade administrativa arbetsuppgifter förekommer i tjänsten som kan komma att förändras över tid.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har relevant högskoleutbildning för tjänsten, exempelvis med inriktning mot offentlig förvaltning, statsvetenskap, juridik eller annan utbildning som vi bedömer likvärdig.
Du har kunskaper inom offentliga sektorns uppdrag och formella grunder samt intresse av att arbeta i politiskt styrd organisation. Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet från arbete inom offentlig förvaltning och utredningsarbete samt har kunskap inom kommunal- och socialrätt samt kring digital ärendehantering.

Som person har du ett samarbetsinriktat, relationsskapande och flexibelt förhållningssätt och gillar att ha flera olika kontaktytor. För uppdraget är det viktigt med problemlösande och analytisk förmåga och känsla för kvalité och helhetstänk. Du trivs med självständigt arbete och med att hantera flera uppgifter parallellt. Ibland kan tidsramarna vara snäva, du har därför god förmåga att organisera och strukturera arbetsuppgifter på ett effektivt sätt. För att lyckas i rollen krävs också att du kan uttrycka dig klart och lättbegripligt i både tal och skrift. Detta är betydelsefullt, såväl i kontakter med allmänheten som i de mer formella sammanhang du kommer att arbeta i.

ÖVRIGT
Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

När du söker jobb hos oss tar vi endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem för hantering i enlighet med GDPR.

Vänligen observera att enligt offentlighetsprincipen är ansökningshandlingar allmänna offentliga handlingar som lämnas ut på begäran. Om du som sökande omfattas av sekretess ombeds du ta kontakt med kontaktpersonen för annonsen.

Sammanfattning

Liknande jobb


Nämndsekreterare, Solna stad

Nämndsekreterare, Solna stad

29 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

28 november 2024

Nämndsekreterare

Nämndsekreterare

27 november 2024

Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024