OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Kanslienheten
Vi söker en nämndsekreterare till Kanslienheten
Dina arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvarar du för all administrativ och praktisk hantering kring sammanträden, det vill säga du sammanställer och skickar ut kallelser, du deltar i nämndens möten, upprättar protokoll och expedierar protokollsutdrag efter justering. Du är även stöd till nämndens ordförande, ledamöter och medarbetare. Uppdraget innebär även att utreda och föra utredningar för att ta fram underlag inför beslut. Du kommer att arbeta mot en specifik sektor, Sektor Samhällsservice, där din fysiska arbetsplats kommer att vara. Organisatoriskt kommer du att tillhöra en gemensam nämndadministration och samarbetar där med sekreterare, registratorer och övriga. Som team innebär det att ni ersätter varandra vid behov samt att delta i den gemensamma nämndadministrationens kvalitets- och utvecklingsarbete.
Din profil
Vi söker dig som har universitets- eller högskoleutbildning inom samhälls- eller statsvetenskap, juridik, offentlig förvaltning eller annan utbildning som arbetsgivaren bedömer likvärdig. Du har erfarenhet av att arbeta i offentlig verksamhet med goda kunskaper och erfarenhet av arbete i politiskt styrda verksamheter. Du har kunskap om offentlighet och sekretess. Det är meriterande om du har tidigare arbetslivserfarenhet som nämndsekreterare. Du har goda IT-kunskaper och det är meriterande är om du har erfarenhet av dokument- och ärendehanteringssystemet Ciceron.
En förutsättning för att lyckas i rollen är att du är strukturerad, noggrann, serviceinriktad och kvalitetsmedveten i ditt arbetssätt samt att du kan uttrycka dig väl på svenska, både i tal och skrift. Som person är du flexibel, har lätt för att anpassa dig till ändrade omständigheter, du tar initiativ och har ett nytänkande som kan omsättas i praktiken och leder till resultat. Vidare är du bekväm att arbeta både i grupp och självständigt.
Stor vikt kommer att läggas vid personliga egenskaper.
Var med och skapa ett framgångsrikt Söderhamn! I sektor Styrning och stöd samordnar vi arbetet mellan Söderhamns kommuns fyra sektorer och ansvarar för den strategiska utvecklingen på övergripande nivå. Här arbetar drygt 90 medarbetare med sådant som är gemensamt för alla inom Söderhamns kommun exempelvis arkiv, ekonomi, inköp, IT, kommunikation, ledningsstöd, nämndsadministration, näringsliv, säkerhet och samhällsbyggnad.