OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Mölndals stad är vi stolta över att ha Sveriges viktigaste jobb där vi tillsammans skapar bästa möjliga vardag för våra medborgare. Med mod och kreativitet utvecklar vi våra verksamheter och bidrar till att Mölndal blir en ännu bättre plats att leva och jobba i. Välkommen att göra skillnad i människors vardag varje dag!
Vård- och omsorgsförvaltningen med sina ca 1500 medarbetare är en av förvaltningarna i Mölndals stad och omfattar äldreomsorg, funktionsstöd och hemsjukvård.
ARBETSUPPGIFTER
Nämndsekreteraren är en del av kanslienheten på vård- och omsorgsförvaltningens stab.
Nämndsekreteraren ansvarar för att samordna och administrera ärendeprocessen för vård- och omsorgsnämnden samt förvaltningsövergripande samverkan med de fackliga organisationerna. Som nämndsekreterare stöttar du förvaltningen med att kvalitetsgranska beslutsunderlag i till nämnden. Du är en stödfunktion till politiker och chefer avseende kommunalrätt, offentlighet- och sekretesslagstiftning samt förvaltningsrätt och förväntas ha stora kunskaper inom den lagstiftningen.
Tillsammans med övriga medarbetare inom enheten arbetar du även med andra administrativa arbetsuppgifter kopplat till nämnd-, arkiv- och registratorsprocesserna. En stor del av arbetet sker i stadens diariesystem, Ciceron.
Tjänsten som nämndsekreterare innebär i nuläget också att du är dataskyddsombud för vård- och omsorgsförvaltningen och ingår i ett nätverk med dataskyddsombud för Mölndals stad.
Som tillsvidareanställd och visstidsanställd i Mölndals stad får du ersättning för motion och annan friskvård motsvarade 2000 kronor per år. Utöver friskvårdsbidraget erbjuder vi även andra förmåner med syftet att ge förutsättningar för ett hållbart arbetsliv och en god balans mellan arbete och fritid.
KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har minst en kandidatexamen med inriktning mot offentlig förvaltning eller annan likvärdig utbildning. Tjänsten kräver god kunskap om kommunalrätt, offentlighet- och sekretesslagstiftning samt förvaltningsrätt. Tjänsten kräver även en mycket god språklig förmåga i framförallt skrift.
Det är starkt meriterande om du tidigare har arbetat som nämndsekreterare och/eller har arbetat med diarieföring. Det är också starkt meriterande om du har kunskap om GDPR/dataskyddsfrågor kopplat till offentlig förvaltning.
Arbetsuppgifterna kräver att du är strukturerad, kvalitetsmedveten, noggrann och självständig. Du har förmåga att jobba mot i förväg angivna deadlines samt prioritera mellan olika arbetsuppgifter. Utöver det har du en uttalad känsla för service, god samarbetsförmåga och goda datorkunskaper.
Stor vikt kommer att läggas vid personlig lämplighet för uppdraget.
ÖVRIGT
Inom vård- och omsorgsförvaltningen pågår ett aktivt arbete för att kunna erbjuda medarbetare önskad sysselsättningsgrad i syfte att minska de ofrivilliga deltidsanställningarna. I de fall annonsering gäller en deltidstjänst är vår ambition att på sikt ge möjlighet till utökad sysselsättningsgrad.
Vid rekrytering beaktar vi mångfaldsperspektivet för att få en bättre spegling av vår verksamhet.
Behöver du hjälp med att söka tjänsten? Kontakta kundservice på 0771-693 693.
Före erbjudande om anställning ska ett godtagbart utdrag ur polisens belastningsregister uppvisas.
Vi vill upplysa om att din ansökan är en offentlig handling enligt offentlighetsprincipen.
Vi undanber oss vänligen men bestämt direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av ytterligare jobbannonser. Mölndals stad har upphandlade avtal.
Kontaktpersoner på detta företaget
Birgitta Theandersson
031-278005
Kommunal Mölndal
031-27 10 81 / 27 11 82
Karin Eriksson
031-315 28 11
Benny Lindholm
Huseina Kamrudin
Mariette Petric
Simona Gaspar
031-315 28 26
Ing-Marie Videcél
031-315 27 42
Britt Kristiansson
Birgitta Bergqvist, Akademikerförbundet SSR
031-315 10 95