Nämndsekreterare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Nämndsekreterare till Vård- och omsorgsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Är du kvalitetsmedveten och har en förmåga att se till helheten? Vill du bidra till att upprätthålla den demokratiska processen? Då kan det här vara en tjänst för dig! Vi söker nu en nämndsekreterare till vård- och omsorgsförvaltningen.

I verksamhetsområdet kvalitet och utveckling ingår enheten för strategi och planering. På vår enhet arbetar 12 personer som är specialister inom olika områden. Enheten hanterar bland annat ärende- och nämndprocesser, utredningar, remisser, strategisk boendeplanering och kvalitetsfrågor. Vi arbetar på uppdrag av äldrenämnden och nämnden för personer med funktionsnedsättning. Vår arbetsplats är fylld av samarbeten och utveckling. Vi inkluderar, inspirerar och lyfter varandra varje dag. Vi har en hög motivation i gruppen och stöttar varandra genom arbetet.

ARBETSUPPGIFTER
Som nämndsekreterare arbetar du i huvudsak med nämndadministration och att stötta förvaltningen i det arbetet. Du kommer vara en viktig länk mellan nämndens ledamöter och tjänstemannaorganisationen samt delta i stadens samverkansforum för registratorer och nämndsekreterare. Arbetet utgår från lagstiftning och riktlinjer och du kommer även bidra till det övergripande utvecklingsarbetet inom området administration, dokumentation och ärendehantering.

I ditt uppdrag ingår bland annat att:

• Kvalitetsgranska inlämnade handlingar inför nämnd
• Ansvara för förberedelse och genomförande av sammanträden
• Delta i utvecklingsarbetet för ärendeprocessen
• Upprätta protokoll
• Hantera nämndens myndighetsbrevlåda
• Stötta handläggare i verksamhetssystemet Ciceron
• Ge viss juridisk rådgivning gällande ärendeprocessen
• Delvis hantera förvaltningens inkomna handlingar
• Delvis utföra viss diarieföring
• Delvis utföra vissa beställningar

Du kommer arbeta nära förvaltningens andra nämndsekreterare och registratorer. Vi har även en administrativ assistent och flera strateger på enheten som tillsammans arbetar på uppdrag av förvaltningens två nämnder. I staden finns också flera nätverk för administration och stadsjurister till din hjälp.

KVALIFIKATIONER
Vi söker dig som har en akademisk bakgrund inom statsvetenskap, politik, juridik eller liknande som bedöms vara relevant för tjänsten.

Du har erfarenhet av att granska högkvalitativa texter och utredningar. Meriterande för tjänsten är om du tidigare har arbetat som nämndsekreterare. Du har kunskap om kommunal lagstiftning och du har med fördel arbetat i en politiskt styrd organisation. Vi ser att du har en god förmåga att planera och strukturera ditt arbete och att du är flexibel utifrån uppkomna behov. Du kan uttrycka dig mycket väl på svenska, både i tal och skrift och du känner dig bekväm med att tala inför folk och att knyta kontakter inom och utanför organisationen.

Varmt välkommen med din ansökan!

ÖVRIGT
Välkommen till Västerås stad - Västmanlands största arbetsgivare. Vi är 11 000 kollegor som tillsammans får en hel stad att fungera. Vi vet att det är i våra möten vi kan göra skillnad, oavsett om det är i våra verksamheter eller digitalt. Därför är vår värdegrund Alltid bästa möjliga möte en viktig del i vårt uppdrag. För att få en stolt och välfungerande stad och nå vår vision om staden utan gränser vill vi också att våra medarbetare ska spegla mångfalden i samhället.

Läs mer om möjligheter, karriärvägar och om vårt erbjudande här:

https://www.vasteras.se/jobbochkarriär

I samband med intervju behöver du styrka ditt medborgarskap. Det kan du göra med pass alternativt personbevis tillsammans med ID-handling. Om du inte är medborgare i Sverige, EU, EES eller Schweiz måste du uppvisa att du har ett giltigt arbetstillstånd eller är undantagen från skyldigheten att ha arbetstillstånd. Anställning kan ske först efter kontroll av arbetstillstånd, vilket krävs enligt utlänningsförordningen.

Alla erbjudanden om rekryterings- och annonseringshjälp undanbedes.

Kontaktpersoner på detta företaget

Bemanningsenheten reception

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Vård- och omsorgsförvaltningen
  • 1 plats
  • 3 månader – upp till 6 månader
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 27 oktober 2024
  • Ansök senast: 10 november 2024

Besöksadress

Storgatan 2
Heby

Postadress

Heby kommun
Heby, 74488

Liknande jobb


Kanslisekreterare

Kanslisekreterare

20 december 2024

19 december 2024

Nämndsekreterare, vikariat

Nämndsekreterare, vikariat

19 december 2024

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

Nämndsekreterare till Barn- och ungdomsförvaltningen

13 december 2024