OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Heby kommun är en växande och framtidsfokuserad landsbygdskommun där ledordet är hållbarhet. Vi erbjuder utvecklande arbetsplatser med en stor bredd av meningsfulla och utmanande jobb. Som medarbetare hos oss blir du sedd, hörd och får växa tillsammans med dina kollegor. Vi påverkar människors liv, ger så bra service som möjligt till våra invånare och ansvarar för att utveckla vår kommun varje dag. Tillsammans skapar vi möjligheterna.
Heby kommun värdesätter de kvaliteter som jämn könsfördelning och mångfald tillför verksamheten. Vi ser därför gärna sökande av alla kön och med olika födelsebakgrund och livserfarenhet.
Ditt uppdrag
Tillsammans med teamet för nämndadministrationen vid kommunkansliet kommer du arbeta med planering av sammanträden, protokollföring, publicering av handlingar och protokoll samt efterarbete efter nämndens sammanträde.
I ditt uppdrag kommer du främst att ansvara för sammanträdesprocessen för vård- och omsorgsnämnden och sociala utskottet. Du är också ansvarig för att ta emot och diarieföra handlingar.
Din profil
Du har högskoleutbildning inom offentlig förvaltning eller liknande utbildning eller erfarenhet som arbetsgivaren bedömer som relevant för uppdraget. Vi ställer krav på att du kan uttrycka dig väl i tal och skrift. Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper för att passa i vårt utvecklande team. Du behöver ha god samarbetsförmåga, vara trygg som person och ha mycket hög känsla för rättssäkerhet, service och kvalitet. Goda IT-kunskaper är ett krav då vår sammanträdesprocess är digital.
Tillsättning sker under förutsättning att erforderliga beslut fattats.
Följ oss gärna på https://www.instagram.com/jobbaihebykommun/?hl=sv!
Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons.