OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här erbjuder vi dig!
Som nämndsekreterare på kansli- och kommunikationsavdelningen får du omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter.
I rollen som nämndsekreterare ansvarar du för olika delar av ärendehantering, beredning och planering inför sammanträden i kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Du har ansvar för kallelser och protokoll till sammanträden och utgör ett stöd till ordföranden i genomförandet av mötena. Nämndsekreteraren ger även stöd till förtroendevalda, handläggare och chefer, i första hand genom att kvalitetssäkra handlingar och stötta i ärendehanteringsprocessen men även i praktiska frågor gällande utrustning till förtroendevalda. Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen att bestå av följande:
- Administrera kallelser till möten och protokoll för kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige genom vårt ärendehanteringssystem Public 360 och Atea doc.
- Systemförvaltare för förtroendemannaregistret Troman.
- Användaradministratör i Public 360 med stöd till nämndsadministration och back-up till systemförvaltare.
- Sekreterarskap i kommunstyrelsens arbetsutskott.
Din arbetsplats kommer att vara på Stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelse.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare så som friskvårdsbidrag och möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning som bedöms lämplig. Du har också erfarenhet från anställning inom offentliga sektorn med liknande arbetsuppgifter.
Du måste ha mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket. Vi förutsätter att du har god datorvana. Arbetet kräver att du sätter dig in i flera olika system eftersom all ärendehantering är digital och hanteras i flera olika program.
Som person är du trygg, serviceinriktad och tycker om att hjälpa andra, då jobbet innebär många kontakter med bland andra förtroendevalda och tjänstepersoner. Du tar ansvar för dina arbetsuppgifter, är strukturerad och kan prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, ofta under tidspress, och du håller deadlines.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobb-och-arbetsmarknad/sa-ar-det-att-arbeta-med-oss/var-medarbetar--och-ledarpolicy
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat mellan den 12 juni 2023 och den 9 augusti 2024.
Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, tillväxt, kommunikation och räddningstjänst samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Kansli- och kommunikationsavdelningen har ett övergripande ansvar för kommunens ärendeberedning, medborgarkontakt, kommunikationsarbete och demokratiska processer. Verksamheten har en stor bredd - bland medarbetarna finns kommunjurist, kommunikatörer, arkivarie, kommunsekreterare, webbansvarig, registrator, kommunvägledare och överförmyndarhandläggare. Avdelningen är indelad i fyra enheter: kansli, kommunikation, kontaktcenter och överförmyndare.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!