OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Det här erbjuder vi dig!
Som nämndsekreterare på kansliavdelningen får du omväxlande och kvalificerade arbetsuppgifter.
Dina arbetsuppgifter kommer huvudsakligen i att bestå av följande:
- Administrera kallelser till möten i kommunstyrelsens arbetsutskott, kommunstyrelsen och kommunfullmäktige genom vårt ärendehanteringssystem Public 360 och Atea doc.
- Arvodeshantering för förtroendevalda.
- Systemansvar för förtroendemannaregistret Troman och back-up för Public 360.
- Stötta nämndsekreterare i andra nämnder.
- Eventuellt sekreterarskap i kommunstyrelsens arbetsutskott.
Din arbetsplats kommer att vara på på stadshuset i centrala Hässleholm med närhet till både tåg- och bussförbindelse.
Hässleholms kommun vill skapa de bästa förutsättningarna för ett hållbart arbetsliv, för att du ska trivas, må bra och känna arbetsglädje. En viktig del är att erbjuda bra förmåner till våra medarbetare som t ex friskvårdsbidrag, möjlighet till byte av semesterdagstillägg mot lediga dagar.
Vem är du?
Vi söker dig med högskole- eller universitetsutbildning som bedöms lämplig och att du har erfarenhet från anställning inom offentliga sektorn med liknande arbetsuppgifter. Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är meriterande.
Du måste ha mycket god förmåga att uttrycka dig både muntligt och skriftligt i svenska språket. Vi förutsätter att du har datorvana och kan hantera de vanligast förekommande datorprogrammen och är intresserad av att arbeta i datorbaserad miljö. Tjänsten innebär många kontakter med förtroendevalda och tjänstemän, vilket innebär att god social kompetens är ett måste. Du behöver också kunna prioritera och hantera flera arbetsuppgifter samtidigt, ibland under tidspressade situationer. Är du en person med integritet och skinn är det också bra egenskaper för rollen.
Som en viktig del i en ständigt utvecklande verksamhet välkomnar vi alla sökande då vi vill spegla Hässleholms kommuns alla invånare.
Du delar värderingar och förhållningssätt som beskrivs i https://www.hassleholm.se/jobb-och-foretagande/jobba-hos-oss/medarbetar--och-ledarpolicy.html
Övrigt
Tjänsten är ett vikariat mellan den 10 augusti 2020 till den 31 juli 2021.
Om oss
Kommunledningsförvaltningen ansvarar för kommunövergripande utvecklingsfrågor och gemensamma funktioner inom ekonomi, personal, kansli, it, fiber, tillväxt, kommunikation, räddningstjänst och arbetsmarknad samt ärendehantering till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige.
Kansliavdelningen har ett helhetsansvar för ärendeberedningsprocessen knuten till kommunstyrelsen och kommunfullmäktige. Kansliavdelningen hanterar den politiska ledningens administration och svarar för den centrala dokument- och ärendehanteringen. Juridiska råd och juridisk service ges inom kommunen och till bolagen. Avdelningen ansvarar för kommunarkivet, biträder överförmyndaren, förbereder och genomför allmänna val och folkomröstningar.
Hässleholms kommun är en viktig knutpunkt i Sverige. Här möts människor för att leva, uppleva, arbeta och lära i en kommun präglad av nyfikenhet och utveckling. Våra medarbetare skapar kvalité som syns, visar respekt för individen och sätter medborgaren i fokus.
Välkommen att bli en av oss!