OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Företagspresentation:
KÄNSLAN AV ATT BIDRA. MÖJLIGHETEN ATT PÅVERKA
Det händer mycket i Norrköping. Alltfler företag väljer att etablera sig här och vi växer dagligen med nya invånare. Att arbeta i Norrköpings kommun betyder att du är med och skapar välfärden. Våra 10 000 medarbetare bidrar och gör skillnad. Varje dag. Vi erbjuder en kreativ och dynamisk arbetsplats för nyfikna och öppna människor som vill ha mer än ett jobb. Tillsammans skapar vi Norrköpings framtid.
Vår verksamhet
Stenstaden innanför de trädplanterade promenaderna förnyas och kompletteras med ny bebyggelse. Den inre hamnen omvandlas till en helt ny stadsdel. Industrilandskapet utvecklas med plats för mer kultur, kunskap och kreativitet.
Ostlänken ska byggas, vilket innebär att expansionstakten kommer att accelerera och föra med sig inte bara ett helt nytt resecentrum utan en helt ny stad.
Stadsbyggnadskontoret i Norrköpings kommun planerar för framtiden. Vi är omkring 90 medarbetare som arbetar med fysisk planering, mark- och exploatering och geografisk information. Nu söker vi dig som vill vara med och skapa Norrköping.
Arbetsuppgifter och ansvarsområden:
I denna roll kommer du tillhöra avdelningen processtöd som präglas av medarbetare som trivs tillsammans och gärna hjälper varandra. Lockas du av en arbetsplats med bra miljö och ser det som självklart att samarbeta och ta eget ansvar, då är detta rollen för dig.
Du kommer som Nämndsekreterare/administrativ handläggare arbeta med att stödja kontorets handläggare vid utformning av tjänsteskrivelser. Du ansvarar vidare för utskick av nämndens handlingar och du är sekreterare vid nämndens sammanträden. Arbetet innebär också att skriva nämndsammanträdesprotokoll och att expediera nämndens protokoll och handlingar. Inom ramen för nämndens uppdrag ger du stöd och service till nämndens ordförande.
Arbetsuppgifterna innefattar också att arbeta med registrering, digitalisering och arkivering av handlingar och ärenden samt postöppning och utlämnande av allmänna handlingar, varför du som söker bör gilla att administrera och hålla ordning och struktur.
Din profil:
Du har en utbildning med inriktning mot offentlig förvaltning eller likvärdig kompetens förvärvad på annat sätt.
Du har flera års praktisk erfarenhet av liknande arbetsuppgifter, gärna inom kommunal verksamhet samt goda kunskaper om offentlighetsprincipen, offentlighets- och sekretesslagen, arkivlagen, förvaltningslagen och kommunallagen.
Du har goda kunskaper i Officepaketet och är van vid att arbeta i administrativa datasystem, ex. dokument- och ärendehanteringssystem
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har ett strukturerat arbetssätt samt god analytisk och administrativ förmåga. Du har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter och är stabil även i stressade situationer.
Du är van vid att handla i enlighet med fattade beslut, verksamhetsplan, mål och riktlinjer. Du har också en mycket god språklig analytisk förmåga och har lätt för att utrycka dig i både tal och skrift.
Ansök redan idag!:
Tjänsten är en tillsvidareanställning på heltid med tillträde snarast.
I denna rekrytering samarbetar Norrköpings kommun med Unik Resurs. Vi vill därför ha din ansökan via hemsidan www.unikresurs.se senast 8 januari.
Har du frågor är du välkommen att kontakta rekryteringskonsult Caroline Bruhammar på 0704-84 00 36, eller caroline.bruhammar@unikresurs.se
Vi söker dig som har kompetens att bidra till våra verksamheter oavsett kön, könsidentitet eller könsuttryck, ålder, etnisk tillhörighet, religion eller annan trosuppfattning, sexuell läggning eller funktionsnedsättning. Norrköpings kommun tillämpar önskad sysselsättningsgrad. Välkommen med din ansökan!
Välkommen till Unik Resurs:
Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång
Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.
Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.
Lycka till!
Kontaktpersoner på detta företaget
Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors
Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin
Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist
örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84