Nämndsekreterare/administrativ samordnare

Arbetsbeskrivning

På Lidingö hör arbete samman med hälsa. För våra 2 300 anställda är friskvård och utveckling i arbetet centrala inslag. När du mår bra så gör du också ett bra jobb, och kan tillsammans med våra entreprenörer ge 42 000 Lidingöbor den bästa servicen. Ett stenkast från Stockholms central, mitt i naturen. ARBETS- OCH ARBETSPLATSUPPGIFTER Vi erbjuder dig ett roligt och omväxlande arbete med stora utvecklingsmöjligheter. Som administrativ samordnare ingår du i äldre- och handikappförvaltningens stab.Du ansvarar för samordning av de olika ärendeprocesserna och är nämndsekreterare i äldre- och handikappnämnden. Du blir också ansvarig för - remisshantering och beredning inför den politiska behandlingen i nämnden - viss del av arbetet kan bestå i att självständigt arbeta med utredningar - posthantering, diarieföring, arkiv och utveckling av de administrativa rutinerna - informationsfrågor Du är också förvaltningschefens sekreterare. KVALIFIKATIONER Du ska ha en lämplig högskoleutbildning till exempel samhällsvetare, socionom eller motsvarande. Vi vill att du har god kännedom om relevant lagstiftning inom området offentlig förvaltning. Stor vana vid officepaketet. Erfarenhet av arbete i en kommun eller annan politisk styrd organisation är meriterande, liksom erfarenhet av dokumenthantering och sekretess inom offentlig verksamhet. Du bör även - vara en duktig skribent som har lätt att uttrycka dig enkelt och korrekt i tal och skrift - vara noggrann och organiserad - ha ett serviceinriktat förhållningssätt samt ha en administrativ förmåga för att kunna fungera som spindeln i nätet - vara utåtriktad och ha god samarbetsförmåga - stor vikt kommer att läggas på de personliga egenskaperna

Kontaktpersoner på detta företaget

Rektor Sara Dahl
08-731 44 65
Bitr rektor Matts Jonsson
08-731 38 14
Bitr rektor Birgitta Sturk
08-731 65 65
Bitr rektor Johanna Kvant
(+46) 08-731 36 33
Rektor Emma Drott
(+46) 08-731 36 01
Enhetschef Lisa Wirén
(+46) 08-731 37 37
Samordnare Åsa Lundgren Eriksson
(+46) 08-731 46 13
Administratör Kerstin Tysklind
08-731 47 59
Rektor Anna-Lena Bresell
08-731 38 90
Enhetschef Sören Ingman
(+46) 08-731 34 05

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Lidingö stad
  • 1 plats
  • Heltid
  • Publicerat: 3 augusti 2007
  • Ansök senast: 19 augusti 2007

Besöksadress

Stockholmsvägen 50 18182 Lidingö
None

Postadress

None
LIDINGÖ, 18182

Liknande jobb


26 november 2024

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

Utredare till kommunledningskontoret i Nässjö

26 november 2024