Nämndsekreterare/Chef till Administrativa enheten

Arbetsbeskrivning

Trollhättan är en stark och attraktiv kommun. I dag är vi nästan 57 000 invånare, men siktet är inställt på att växa till 70 000 trollhättebor. Inom Trollhättans Stad arbetar vi hårt med att skapa förutsättningar för detta. Vi är ca 4 300 medarbetare i 350 olika yrkeskategorier. Vårt jobb är att skapa förutsättningar för Trollhättans invånare att leva ett bra liv och att utvecklas. Vi tycker det är viktigt att blanda olika personligheter, bakgrunder och nationaliteter för att få en levande och dynamisk kommun.

Om verksamheten
Arbetsmarknads- och socialförvaltningen omfattar verksamhetsområdena socialtjänst, arbetsmarknad/sysselsättning, Konsument Trollhättan samt integration. I förvaltningen arbetar ca 300 tillsvidareanställda. Inom varje verksamhetsområde finns två nivåer för ledning och styrning; områdeschef respektive enhetschef. Som områdeschef och enhetschef har man det övergripande ansvaret för budget, personal, verksamhetsutveckling samt arbetsmiljö. Förvaltningen driver en framsynt verksamhet med fokus på utveckling. Vi är måna om gott samarbete både inom och utanför organisationen. Nu söker vi en nämndsekreterare/chef till Administrativa enheten till Arbetsmarknads- och Socialförvaltningen.

Arbetsuppgifter
- Chef för administrativa enheten. Administrativa enheten består av drygt fem tjänster med ansvar för nämnd, utskott, post, diarium samt stöd och service till de olika verksamhetsområdena. - Ansvar för administrationen av ärenden till och från nämnd, presidium och utskott - Ansvar för diarieföring, ärendehantering, arkiv och digitala brevlådor - Förmedling av information internt och externt till personal, politiker och allmänhet - Sekreterare i arbetsmarknads- och socialnämnden, arbetsmarknadsutskott och i tillfälliga arbetsgrupper. - Kontaktperson PUL (Personuppgiftslagen)



Kvalifikationer
Vi söker dig som har en lämplig högskoleutbildning inriktad mot juridik, samhälls-vetenskap eller utbildning som prövas likvärdig. Du har flera års erfarenhet av att ha arbetat med kvalificerade administrativa arbetsuppgifter i offentlig förvaltning. Erfarenhet av arbetsledning är meriterande. Du har mycket god kunskap om offentlighetsprincipen och sekretess och har god förståelse för hur en politiskt styrd organisation fungerar. Du har bra IT-kunskaper, god förmåga att uttrycka dig i tal och skrift och ett intresse att jobba med administrativ utveckling. Som person är du noggrann, strukturerad, effektiv, drivande samt har en god samarbetsförmåga.

Kontaktpersoner
Said Niklund, förvaltningschef, tfn 0520-49 71 40 Vi undanber oss alla erbjudanden om annonserings- och rekryteringshjälp i samband med denna annons! Fackliga företrädare: Vision tfn 0520-49 78 50 eller SSR tfn 0520-49 72 13 Jobbnr: 66-THN00716

Anställningsinformation
Tillsvidare 100% med tillträde enligt överenskommelse. Sista ansökningsdag: 2015-08-23

Artiklar i detta ämnet

  1. Bra ledare som chef

Kontaktpersoner på detta företaget

Eva Dahl
+46 070-5597289
Martin Engman
0520-49 60 56, 070-202 54 49
Inger Thonander
0520-496510, 0703598447
Kerstin Olofsson

Djeno Mahic

Tina Tenggren
+46 0701642460
Thomas Johansson

Henrik Stålheim
0520-497491, 0706-888191
Bernt Ljungquist
0520-49 79 30, 070-205 15 27
Johansson Britt-Inger

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Trollhättans Stad Trollhättan
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 3 augusti 2015

Besöksadress

Gärdhemsvägen 9
Trollhättan

Postadress

.
Trollhättan, .

Liknande jobb


Vill du bli vår nya VA-chef?

Vill du bli vår nya VA-chef?

22 november 2024

15 november 2024

Enhetschef, lokalvård

Enhetschef, lokalvård

15 november 2024

Chef för utbildningskontoret

15 november 2024