OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om tjänsten
Trafikförvaltningen är verksamheten bakom SL, Waxholmsbolaget och Färdtjänsten. Vi är en politiskt styrd verksamhet inom Region Stockholm och verkar under trafiknämnden och färdtjänstnämnden som tillsammans med beredningar och utskott sammanträder en gång i månaden. Nu söker vi dig som vill hålla ihop de administrativa delarna av det arbetet. Du kommer till hälften att jobba som nämndsekreterare och till hälften förvaltningschefsassistent.
Du får bland annat jobba med:
att som sekreterare delta i förberedelser av trafiknämndens, färdtjänstnämndens och dess beredningars och utskotts sammanträden
diarieföra nämnd- och beredningshandlingar samt hantera post till nämnderna och anmälan av delegationsbeslut
övrig nämndadministration som till exempel stöd vid utbildningstillfällen, rumsbokningar och praktisk hantering av sammanträdena samt bidra till utvecklingen av våra rutiner för hantering av nämndärenden
vid behov täcka upp för förvaltningschefsassistenten och hantera korrespondens till och från förvaltningschefen, ta emot besökare, boka möteslokaler och hantera förvaltningschefens kalender och mejl
Vid behov utföra andra på kansliet förekommande administrativa arbetsuppgifter.
Vad vi kan erbjuda dig
Enligt våra medarbetare är vår samlade kompetens och det gemensamma engagemanget utmärkande för vår verksamhet. Här finns också chefer och ledare som jobbar för att skapa och bibehålla ett öppet klimat. Tillsammans bidrar vi till Stockholms samhällsutveckling genom att bygga och utveckla en hållbar, modern och tillgänglig kollektivtrafik för 2,3 miljoner invånare. Vårt uppdrag – den gemensamma resan.
Hälsa och motion är viktigt för oss. Förutom friskvårdsbidrag anordnar vi Hälsospåret två gånger per år, vår friskvårdssatsning som innehåller en rad olika hälsofrämjande aktiviteter.
Fler förmåner som anställd:
SL Access-kort
Löneväxling till pensionen
Flextid
Goda möjligheter till kompetensutveckling
Hälsoundersökning vartannat år
Vi sitter i trevliga lokaler på Västra Kungsholmen. Hit tar du dig enkelt med kollektivtrafiken.
Vad vi söker efter
Vi tror att du har relevant högskoleutbildning för yrket (eller motsvarande kunskaper) och tidigare erfarenhet av att jobba som antingen nämndsekreterare eller chefsassistent inom kommun eller region. Du är en fena på ärendehandläggning och kan gärna imponera lite extra på oss med dina kunskaper om kommunallagen.
Vidare har du:
god skrivförmåga
erfarenhet av att jobba som VD-assistent eller motsvarande
god kunskap i att uttrycka sig väl i tal och skrift, gärna också på engelska
Om du med van hand sätter ihop stilistiskt välutformade powerpointpresentationer ser vi det som en stor bonus.
Startdatum enligt överenskommelse.
Information och ansökan
Vid frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta rekryterande chef Martin Jägerbert, tfn 08-686 16 86. För frågor om rekryteringsprocessen, kontakta rekryterare Jannica Chinos, tfn 08-686 36 74. Vi använder tester för att säkra objektiva bedömningar i samband med urval. Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Ansök redan i dag eftersom intervjuer kan ske löpande. Sista ansökningsdag är 4:e maj. Vi ser fram emot din ansökan!
Fackliga kontaktpersoner
Mounir Ainholm, SACO, tfn 08-686 36 52
Arne Grundberg, Vision, tfn 08-686 18 88
Webb och sociala medier
För mer information om hur det är att jobba hos oss, besök vår karriärsida www.sll.se/tfjobb. Du hittar oss också på Linkedin.
Nyckelord: nämndsekreterare, assistent, nämnd, politik, beredning, administration, ärendehandläggning, chefsassistent
Kontaktpersoner på detta företaget
Malin Magnusson
08-736 28 47
Sophia Blåvall
08-686 16 25
Erika Flodström
08-686 1822
Åsa Sönnergaard
Sophia Blåvall
Sophia Blåvall
Katarina Thomasson
08-736 11 26
Jannica Chinos
Matts Henriksson
Jannica Chinos
070-7863674