Nämndsekreterare/Handläggare

Nämndsekreterare/Handläggare

Arbetsbeskrivning

Vi söker en nämndsekreterare och handläggare till vårt miljö- och byggkontor eftersom en medarbetare ska gå i pension.

Vi är en flexibel och utvecklingsinriktad organisation. Vi hoppas att du som söker ser värdet av ett positivt samarbete, både internt och externt och vill fortsätta bidra till det goda arbetsklimatet vi har på kontoret.

 

Arbetsuppgifter
Rollen är bred och ställer stora krav på att du självständigt kan planera och prioritera dina dagar. I arbetsuppgifterna ingår att du registrerar ärenden, hanterar dokument och lämnar ut och arkiverar handlingar samt ger service till verksamheten och allmänheten. En viktig uppgift är att arbeta för digital ärendehantering samt att kvalitetssäkra myndighetens diarieföring. Vi använder oss av ärendehanteringssystemet Vision.

De arbetsuppgifter du kommer utföra är bl.a.

- övergripande administration och samordning på kontoret
- ansvara för ärendehanteringsprocessen mellan kontoret och nämnd samt att stödja den politiska organisationen praktiskt inför, under och efter sammanträden
- systemansvarig för ärendehanteringssystemet, samordnare för GDPR och förvaltningens arkiv
- trafikhandläggning som t.ex. lokala trafikföreskrifter, dispenser och parkeringstillstånd
- trafiksäkerhetsarbete, bl.a. samordnare för den lokala trafiksäkerhetsgruppen
- övrigt förekommande arbetsuppgifter som utredningar och enklare ärendehandläggning

 

Kvalifikationer
Vi söker dig som är lugn, uppmärksam och tillmötesgående i ditt bemötande. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultatet. Du är duktig på att planera, organisera och prioritera ditt arbete på ett effektivt sätt och har lätt för att anpassa dig efter ändrade omständigheter. Vidare har du lätt för att ta initiativ till saker och sätter gärna igång aktiviteter, fullföljer dem och ser till att man uppnår resultat. Stort fokus kommer ligga på dina personliga egenskaper. Det är också viktigt att du har mycket god datorvana och goda kunskaper i Office-paketet. Det är också viktigt att du har förmåga att arbeta både självständigt och i grupp. För att trivas i arbetet krävs det att du har en känsla för service. Eftersom arbetet innebär många kontakter är det viktigt att du har en väl utvecklad kommunikativ förmåga på svenska, såväl i tal som i skrift.

Du ska ha relevant högskoleutbildning. Det är meriterande med utbildning inom offentlig förvaltning, Kommunallagen och Förvaltningslagen. Erfarenhet av arbete inom politisk styrd verksamhet och offentlig förvaltning är meriterande.

B körkort fordras.

 

Vi tillämpar provanställning.

Natursköna Arvidsjaur ligger mitt i landskapet Lappland ca. 90 mil norr om Stockholm och 11 mil söder om polcirkeln. Här är det nära till allt, både inom kommunen och ut i världen. Med ett brett utbud av fritidsaktiviteter och naturen inpå knuten är Arvidsjaur en plats där det är enkelt att trivas. Näringslivet kännetecknas av besöksnäring och handel, träförädling, biltestverksamheter och offentlig sektor.


Arvidsjaur kommun som arbetsgivare erbjuder en trivsam arbetsmiljö och tillämpar rökfri arbetstid. Att arbeta hos oss innebär att arbeta efter kommunens gemensamma värdegrund där ledorden är: Glädje, respekt och professionalitet.

Sammanfattning

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024