Nämndsekreterare/handläggare till barn- och utbildningsförvaltningen

Nämndsekreterare/handläggare till barn- och utbildningsförvaltningen

Arbetsbeskrivning

Salem är den nära kommunen. Här är det nära till beslut och påverkan, nära till rekreation i naturreservat och lokal service. Stockholm når du på 30 minuter med bil eller tåg. Vi har 16 000 invånare och närmare 1000 anställda. Vårt arbete genomsyras av värdeorden samarbete, tillgänglighet, engagemang och nytänkande.

Våra verksamheter visar ofta mycket goda resultat. Ditt arbete är viktigt och bidrar till att kommunen blir ännu mer attraktiv att bo och leva i. Vi erbjuder våra medarbetare ett brett friskvårdsutbud, en rökfri arbetstid och flexibla arbetstider där det är möjligt. Vi strävar också efter mångfald och jämställdhet.

Arbetsplatsbeskrivning

Barn- och utbildningsnämnden i Salems kommun erbjuder omsorg, utbildning och uppföljning för barn och ungdomar i åldrarna 1-20 år. Inom barn- och utbildningsförvaltningens ansvarsområde inryms samtliga skolformer från förskola till vuxenutbildning.

Tjänsten som nämndsekreterare och handläggare är centralt placerad på barn- och utbildningsförvaltningens stab med placering i kommunhuset vid Salems centrum. 

Barn- och utbildningsförvaltningens stab består i dagsläget av förvaltningschef, två verksamhetsstrateger, nämndsekreterare/handläggare, systemförvaltare och tre handläggare. Vi har en god stämning i gruppen och ett gott och nära samarbete såväl inom gruppen som med barn- och utbildningsverksamheterna.

 

Arbetsbeskrivning

Nu söker vi en nämndsekreterare och handläggare som vill bli vår nya kollega!

Då Salem är en mindre kommun och vi på barn- och utbildningsförvaltningen är en liten arbetsgrupp innebär det att alla som arbetar här är öppna för att ta uppdrag av varierande svårighetsgrad. Det innebär att du måste vara en lagspelare som på ett flexibelt och lösningsfokuserat sätt är beredd att ta dig an olika uppgifter eller att ta egna initiativ i sammanhang där du ser att det behövs.

Grunden i tjänsten är uppdrag som:


• nämndsekreterare
• kvalificerad administration såsom diarieföring och arkivering
• chefsstöd i samband med planering och möten
• handläggning och utredning av framförallt skolskjutsärenden samt anmälningar om kränkande behandling och hög/problematisk frånvaro
• samordning och bevakning av förvaltningens upphandlade avtal samt kontaktperson vid upphandlingar
• enklare utredningsuppdrag inom förvaltningens ansvarsområde
• synpunktshantering

Om du som söker tjänsten har någon särskild erfarenhet eller kompetens som kan komplettera vår arbetsgrupp så kan arbetsuppgifterna komma att anpassas efter din kompetens och ditt intresse. I samband med din anställning kommer du att erbjudas en adekvat introduktion och därefter fortlöpande kompetensutveckling inom dina ansvarsområden. 

 

Kvalifikationer

Vi söker dig som har en eftergymnasial utbildning inom samhällsvetenskap, arkivvetenskap, administration eller motsvarande. Du behöver vara en god kommunikatör och behärska god svenska i tal och skrift. 

Det är meriterande om du har tidigare erfarenhet som nämndsekreterare och/eller handläggare inom offentlig förvaltning, eller andra erfarenheter av att jobba inom en politiskt styrd organisation. Det är också bra om du känner till skolans regelverk och har ett särskilt intresse för utbildningsfrågor.  

Som person är du positiv och prestigelös, strukturerad och noggrann samt har en analytisk förmåga. Du kan arbeta både självständigt och i grupp. Stor vikt kommer läggas vid personliga egenskaper och tjänsten kan till viss del anpassas utifrån sökandes profil.

 

Anställningsvillkor

Tillsvidareanställning, Heltid 100%

Obekväm arbetstid i form av kvällssammanträden förekommer 6-8 dagar per år.

Provanställning kan komma att tillämpas.

Tillträde 2022-03-01 eller enligt överenskommelse.

Sista ansökningsdatum: 2021-12-15

 

Kontaktpersoner

Katarina Sweding

Förvaltningschef

katarina.sweding@salem.se / 08 - 532 598 66

 

Malin Gulde

Handläggare

malin.gulde@salem.se /08-532 592 82

 


För att kvalitetssäkra rekryteringsprocessen i Salems kommun samt möjliggöra god kommunikation med våra sökande ber vi dig skicka in din ansökan digitalt och inte via e-post eller pappersformat. Det är dessutom viktigt att Du fyller i din ansökan noggrant då dina meriter kommer att viktas mot andra sökande.

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har Salems kommun tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanbeder oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ekonomichef Jan Lorichs
08-532 598 14
Ekonomiassistent Andrzej Kazmierczak
08-532 59 870
Ekonomiassistent Ria Alkhouri
08-532 59 815
Verksamhetschef Äldreomsorgen Nina Thiel
0706-232 994
HR-konsult Linda Gisselson
08-532 598 02
Ordf. Kommunal Camilo Henriques
08-532 598 00
Enhetschef Marie Tunander
08-532 59 475
Carina Strandberg, Verksamhetschef

Micael  Pettersson, Rektor
070-623 29 87
Carina Evenholt, Lärarnas Riksförbund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Salems kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 november 2021
  • Ansök senast: 15 december 2021

Besöksadress

Säbytorg 16 14480 Rönninge
None

Postadress

Säby Torg 16
Rönninge, 14480

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024