Nämndsekreterare/kommunikatör

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun är vi 4 300 anställda. Vi har över 220 olika yrken och här finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi är till nytta för kommuninvånarna varje dag och gör skillnad i samhället. Vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som hela tiden vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens. Detta vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen.

Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning inrymmer ett vitt spektra av verksamheter. Förvaltningen driver bland annat bibliotek, vuxenkultur, fritidsgårdar, kulturskola och mycket mer.

Vill du bidra med struktur, service och effektivitet i den politiska nämndprocessen? Är du dessutom en duktig operativ kommunikatör som gärna arbetar med digitala medier? Vi på Falu kommuns kultur- och ungdomsförvaltning kan erbjuda en tjänst där ungefär hälften av arbetet innebär att arbeta som nämndsekreterare/registrator och resterande del som kommunikatör.

Kultur- och ungdomsförvaltningen, administrativa enheten

1 tjänst

Arbetsuppgifter

Som nämndsekreterare är du den administrativa länken mellan förvaltning och nämnd. Du ansvarar för kvalitet och effektivitet i nämndprocessen och säkerställer att den politiska gången följs i enlighet med kommunallagen och andra gällande styrdokument. Du håller ihop ärendeberedningen, förbereder, organiserar och hanterar beslutshandlingar, skriver protokoll på nämndens sammanträden och utför andra administrativa arbetsuppgifter. Som registrator tar du hand om postöppning, diarieföring, dokumenthantering och arkivering av nämndens allmänna handlingar.

Som kommunikatör arbetar du löpande med såväl intern som extern kommunikation och fungerar som stöd till förvaltningens enheter. Du är duktig på att hantera det skrivna ordet. Tillsammans med förvaltningens kommunikationsansvarige kommer du att arbeta brett och operativt med förvaltningens kommunikationsinsatser. 

Tillräckliga kvalifikationer

Vi vill att:



• Du har relevant högskoleutbildning eller motsvarande

• Du arbetar eller har arbetat inom kommunal eller annan offentlig förvaltning

• Du har kunskaper i kommunal- och förvaltningsrättsliga frågor

• Du kan hantera digitala ärenden- och dokumenthanteringssystem

• Du har dokumenterad erfarenhet som kommunikatör

• Du har erfarenhet av arbete med web och sociala medier

• Din förmåga att uttrycka dig i tal och skrift är mycket god

Du som person är:



• Målinriktad

• Strukturerad

• Lyhörd

• Kommunikativ

• Självgående

• Serviceinriktad

Meriterande kvalifikationer



• Du har högskoleutbildning som handlar om kommunikation och marknadsföring med kunskap inom juridikområdet

• Du har erfarenhet av att ha arbetat med kommunikation inom offentlig förvaltning

• Du har goda kunskaper i Adobe CS

Övrigt

I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.
Kopior på betyg lämnas till Falu kommun i samband med intervju.

Anställningsvillkor

Befattningen är en tillsvidareanställning på heltid. Tillträde snarast.

Upplysningar

Vid frågor om tjänsten kontakta gärna vår rekryterare på Falu kommun, Andreas Pernhall, 023-820 98 eller mailadress andreas.pernhall@falun.se

Fackliga företrädare

Meta Svedberg, Vision, 023-826 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun Falun
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt överenskommelse.
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 31 augusti 2014

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024