Nämndsekreterare/nämndhandläggare

Arbetsbeskrivning

Katrineholm är en kommun i stark tillväxt där lust är den drivande kraften för skapande och utveckling, för liv, lärande och företagsamhet. Här är allt nära, en timmes tågresa från Stockholm och två timmar från Göteborg. Vi växer - väx med oss!

Kommunledningsförvaltningen (KLF) har till uppgift att bistå kommunstyrelsen i dess funktioner. Hit hör att följa samhällsutvecklingen och ta de initiativ som är nödvändiga liksom att hålla uppsikt över nämnderna och de kommunägda bolagen.



ARBETSUPPGIFTER
Tjänsten innebär framförallt att ansvara för den nämndadministrativa processen för socialnämnden och dess utskott samt service- och tekniknämnden. I arbetsuppgifterna ingår för-, under- och efterarbete i samband med nämnds-och utskottssammanträden. Detta innebär bland annat att delta, och stötta handläggare, förvaltningschef och nämndordförande, i beredningsprocessen, sammanställa och skicka ut kallelse, skriva protokoll, expediera beslut samt viss handläggning av ärenden. Ytterligare arbetsuppgifter kan med tiden tillkomma i form av utredningar och uppföljningar. Tjänstens placering och innehåll kan komma att förändras då organisationen är under översyn.

KVALIFIKATIONER
Du som söker har ett stort intresse för den offentliga processen och förståelse för demokratiska spelregler. Vi förväntar oss att du har en mycket stor fallenhet för att skriva och uttrycka dig i det svenska språket samt har kunskap och intresse för att använda modern teknik i det dagliga arbetet. För dig är det viktigt att ha ordning och reda och du trivs i en administrativ roll där du får ta ansvar för dina uppgifter samt själv strukturera, prioritera och driva arbetet vidare. Du är trygg i dig själv och professionell i din roll. Vidare förutsätter vi att du har förmågan att vara flexibel.

För tjänsten krävs att du har en högskoleexamen, inom statsvetenskap, offentlig förvaltning, alternativt inom en annan inriktning som vi som arbetsgivare bedömer relevant för tjänsten. Vi ser gärna att du som söker har erfarenhet av administrativt och/eller serviceinriktat arbete och kanske har arbetat i en politiskt styrd organisation. Stor vikt läggs vid personlig lämplighet.

ÖVRIGT
Tjänsten tillsätts under förutsättning att de beslut som krävs fattas.

Katrineholms kommun tillämpar individuell lönesättning. Alla erbjuds en heltidstjänst och vi tillämpar en rökfri arbetstid inom hela organisationen.

Vi använder e-rekrytering för att effektivisera och kvalitetssäkra rekryteringsarbetet. Alla dina uppgifter sparas på ditt CV-konto och du kan enkelt logga in och uppdatera dina uppgifter när du vill. Fyll därför i dina uppgifter så omsorgsfullt som möjligt för att ge en rättvisande bild av dig själv. Uppgifterna behandlas och sparas enligt dataskyddsförordningen (GDPR).

Varmt välkommen med din ansökan!

Inför rekryteringsarbetet har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och marknadsföring. Vi undanber oss därför bestämt kontakt med mediesäljare, rekryteringssajter och liknande.

Kontaktpersoner på detta företaget

Ulrika Westerberg IT-chef

Lovisa Torlofson
0150-570 57
Vision nås via kommunens växel
0150-570 00
Maria Magnusson
(växel) 0150-570 00
Margareta Eklund
0150-570 61
Lönechef Cecilia Evermark
0150-570 55
Vision, Ove Nilsson
0150-570 62
Kanslichef stab, sekretariat, arkiv Gunnar Westermark
0150-570 23
Vision Ove Nilsson
0150-570 62
Redovisningschef Tillgänglig under v 32: Marita Asplund Håkansson
0150-570 42

Sammanfattning

Besöksadress

Djulögatan 41 64180 Katrineholm
None

Postadress

None
Katrineholm, 64180

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024