Nämndsekreterare/registrator

Nämndsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

Huddinge är en växande Stockholmskommun med närhet till både stad och natur. Som medarbetare hos oss är du en viktig samhällsbyggare. Tillsammans skapar vi ett hållbart samhälle för alla som bor, besöker och arbetar i Huddinge.

Om arbetsplatsen
Kultur- och fritidsförvaltningen ansvarar för Kultur- och fritidsfrågorna i kommunen och är indelad i tre verksamhetsområden; Konst och bibliotek, Ungdom samt Idrott och anläggning med ca 180 medarbetare.

Befattningen är placerad på Stabs- och utvecklingsavdelningen. Stabs- och utvecklingsavdelningens uppdrag är att utveckla och stötta förvaltningens avdelningar genom att planera, driva och utveckla förvaltningens övergripande processer. Målet är att bidra till en förvaltning i framkant genom att arbeta effektivt, professionellt och serviceinriktat.

Stabs- och utvecklingsavdelning ansvarar för ekonomi, HR, kvalitet, utredning, planering och uppföljning, lokalförsörjning, risk och säkerhet, föreningsbidrag, nämndadministration, registratur, arkiv, intern service, IT, upphandling, miljöfrågor samt juridisk rådgivning. På stabs- och utvecklingsavdelningen arbetar 11 personer.

Kontoret är belägget i Huddinge centrum 3 minuters promenad från pendeltågsstationen.

-

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare ansvara du för kultur- och fritidsnämndens administration gällande de politiska beredningsprocesserna. I det ingår bland annat att hålla ihop ärendeberedning och sammanställa kallelse inför nämndens sammansträden och att vara sekreterare och föra protokoll vid arbetsutskott och nämndsammanträden.
Ge stöd och utbildning i nämndsadministrativa frågor till både förtroendevalda och tjänstepersoner inom förvaltningen.

Som registrator ansvara du för registrering/diareföring av inkommande post och e-post, utlämnande av allmän handling samt ansvara nämndens arkiv. I arbetsuppgifterna ingår också att utveckla och revidera administrativa rutiner och att vara ett stöd och ge råd i frågor som rör kommunens ärendehanteringssystem. Vidare ingår även andra olika administrativa arbetsuppgifter, bland annat att vara kontorsansvarig, vilket innebär att vara kontaktperson mot förvaltningens hyresvärd avseende kontorslokalerna, ansvara för beställning av kontorsmaterial, kopieringspapper m.m. samt vara ett administrativt stöd till förvaltningsledningen.

Du är även förvaltningens miljösamordnare med ansvar, för att ge råd och stöd till miljöombud och chefer och för förvaltningsövergripande uppföljning av miljöarbetet.

Utöver ovanstående arbetsuppgifter kan även andra arbetsuppgifter förekomma då förvaltningen är liten och har begränsade resurser.


Din profil
Du har för tjänsten relevant högskoleutbildning eller utbildning eller kunskap förvärvad på annat sätt som arbetsgivaren bedömer som likvärdig. Erfarenhet från politiskt styrd verksamhet är ett krav, meriterande om det är från kommunal verksamhet. Du har goda kunskaper om den lagstiftning som gäller inom offentlig verksamhet. Det är även av största vikt att du har god samarbetsförmåga, är noggrann, kan arbeta självständigt samt är serrviceinriktad. Din förmåga att uttrycka dig väl i tal och skrift är mycket goda.

Vi lägger stor vikt vid personliga egenskaper.



Förmåner
För att vi ska kunna utföra vårt uppdrag är du som medarbetare i Huddinge kommun det viktigaste vi har. Därför erbjuder vi en rad förmåner för ett hållbart arbetsliv och för att underlätta din vardag. http://www.huddinge.se/formaner

Facklig kontaktperson
För facklig kontaktperson för tjänsten se http://www.huddinge.se/kontaktpersonerfack

Vi undanber oss alla erbjudanden om annonsering och rekryteringshjälp i samband med denna annons.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Huddinge kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 16 juli 2021
  • Ansök senast: 15 augusti 2021

Liknande jobb


Skolsekreterare/ Skolassistent

Skolsekreterare/ Skolassistent

19 november 2024

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

Stadssekreterare/valsamordnare, Solna stad

14 november 2024

12 november 2024

Utskottssekreterare med inriktning registrator

Utskottssekreterare med inriktning registrator

11 november 2024