Nämndsekreterare/registrator

Nämndsekreterare/registrator

Arbetsbeskrivning

I Falu kommun finns en mängd intressanta och kvalificerade arbetsuppgifter. Vi har ingenjörer, kommunikatörer, lärare, undersköterskor, projektledare och jurister samt 214 andra yrkesbefattningar. Vår vision är Ett större Falun. Vi ska vara enkla att samarbeta med och till nytta för faluborna. Vi gör skillnad och vi har jobb som märks. Vi är dessutom en arbetsgivare som vill ta tillvara våra medarbetares fulla kompetens - det vet vi leder till utveckling både för individen och för organisationen. För oss är det viktigt att ge våra medarbetare ett hållbart arbetsliv, vilket vi kallar ”Balans i livet”. Vi satsar alltså mycket på de mjuka värdena – hur människor mår, blir bemötta och kan växa – eftersom det är vår definition av att vara en riktigt bra arbetsgivare. I Falu kommun eftersträvar vi jämställdhet och vi ser gärna en personalsammansättning som speglar mångfalden i samhället. Vi välkomnar därför sökande som bidrar till detta.

Omvårdnadsförvaltningen i Falun kommun är den näst största förvaltningen i kommunen och har ansvar för all omsorg om alla personer som är äldre samt personer med funktionshinder. Inom omvårdnadsförvaltningens sektion Bistånd, kvalitet och utveckling så finns all myndighetsutövning och de stödfunktioner som nämnden och verksamheterna kan behöva i sitt arbete. Här finns också seniorvägledare, anhörigkurator och dietist som stöd till verksamheter, föreningar och enskilda.

Arbetsuppgifter
Som nämndsekreterare och registrator ansvar du för processerna omkring nämnden och för hanteringen av inkomna och upprättade handlingar. I arbetet ingår också att förvalta och uppdatera informationshanteringsplan och delegationsordning, samt säkerställa att nämndens reglemente efterlevs.

I arbetet ingår också ansvar för att hantera de fonder som omvårdnadsnämnden ansvarar för.

Kvalifikationer
För rollen krävs:

- God förmåga att arbeta strukturerat och systematiskt.

- God förmåga att formulera sig klart och tydligt på svenska språket såväl i tal som skrift.

- God förmåga att se sammanhang och kunna resonera logiskt.

- Erfarenhet av att arbeta i politiskt styrda organisationer.

Personliga egenskaper

Som nämndsekreterare och registrator krävs att du har förmåga att samarbeta med många olika typer av personligheter. Du behöver vara en person som är flexibel samtidigt som du är noggrann med att processer följs och att deadlines respekteras. En hög grad av gott bemötande och tjänstvillighet krävs för att jobbet ska kunna genomföras på ett smidigt och ändamålsenligt sätt. En hög grad av noggrannhet och känsla för detaljer är värdefulla egenskaper.

Meriterande kvalifikationer

- Akademisk examen inom samhällskunskap, juridik och statskunskap

Anställningsvillkor
Tillsvidareanställning på heltid med tillträde enligt överenskommelse.

För den som erbjuds tjänsten krävs utdrag från Rikspolisens belastningsregister. Beställ gärna detta i samband med ansökan så att det finns
tillgängligt ifall du blir aktuell för tjänsten.

Kontaktuppgifter

Sektionschef: Jonas Hampus 023 827 04

Facklig företrädare

Vision: Kristina Hedlöf, 023 82063

Övrigt

Inför denna rekrytering har vi tagit ställning till rekryteringskanaler och därför undanber vi oss ytterligare erbjudanden om kompetensförmedling, annonserings- och rekryteringshjälp.

Vi tar endast emot ansökningar via vårt rekryteringssystem i enlighet med GDPR. Vid problem med att genomföra din ansökan är du välkommen att kontakta rekryteringscenter@falun.se.

Kontaktinformation
Jonas Hampus, Sektionschef

Arbetsplats

 Falun

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Falu kommun
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 5 december 2022

Liknande jobb


Utredare/nämndsekreterare

Utredare/nämndsekreterare

20 november 2024

Registrator

Registrator

19 november 2024

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

Vi söker en erfaren nämndsekreterare

15 november 2024